BAC از گرافن در ساخت پنل های Mono استفاده می کند

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروسازی BAC در تلاش برای بهبود توان حرکتی از طریق کاهش وزن است. حال این شرکت تولید‌کننده‌ی خودروهای مخصوص پیست، از ماده‌ی بسیار سبک و فوق‌العاده مستحکم گرافن برای تولید بخشی از پنل‌های بدنه‌ی مدل Mono بهره برده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، ما را در زومیت همراهی کنید.
تبلیغات

BAC  نام خودرویی انگلیسی است که توسط برادران نیل و یان تولید شده است. این شرکت به تازگی از محصول جدید خود، BAC Mono رونمایی کرده است که در ساخت قسمت‌هایی از این خودرو از گرافن استفاده شده است .

گرافن (یا گرافین) ماده‌ای مشابه فیبر کربن است با این تفاوت که از ورق‌هایی به ضخامت یک اتم تشکیل شده است و استحکام بسیار بالای آن حاصل آرایش منظم به شکل لانه‌ی زنبور اتم‌های کربن است.

BAC

گلگیر‌ چرخ‌های عقب این خودرو از جنس گرافن است. به گفته‌ی سازندگان، این فلز ۲۰ درصد سبک‌تر از کربن و ۲۰۰ برابر سخت‌تر از فولاد است. شرکت BAC به دلیل پیچیدگی‌هایی که در قسمت گلگیر چرخ عقب BAC Mono وجود داشت، دست به استفاده از این ماده (گرافین) زد تا تاثیر آن را در خودرو را ارزیابی کند. به منظور توسعه‌ی فناوری، شرکت BAC با همکاری شرکت بریتانیایی Haydale Coposite Solutions، از این ماده در ساخت قسمت‌هایی از این خودرو بهره گرفته‌ است.

متاسفانه BAC هنوز اطلاعاتی در خصوص امکان سفارش مونو با پنل‌هایی از جنس گرافن منتشر نکرده است. اما همچنان قابلیت سفارش رینگ‌هایی از جنس فیبرکربن وجود دارد.

BAC MONO / مونو
BAC MONO / مونو
BAC MONO / مونو
BAC MONO / مونو

شرکت خودروسازی اسپانیا برای اولین بار، از گرافن در خودرویی به نام Spania GTA که در سال گذشته رونمایی شد، استفاده کرد. این خودرو مدل ارتقا یافته‌ی Spano محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات