هیوندای سانتافه 2017 موفق به کسب بالاترین امتیاز تست تصادفات شد

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ توانست رتبه‌ی بالاترین رده‌ی ایمنی را از موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها کسب کند. برای اطلاع از جزییات و تماشای ویدیوی تست این خودرو، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کراس‌اوور سه‌ردیفه‌ی سانتافه که به عنوان سومین نسل این مدل در سال ۲۰۱۲ معرفی شده بود، پیش از موفق به کسب امتیاز بالاترین رده‌ی ایمنی را در آزمون "تصادف با همپوشانی کم" نشده بود. این آزمون تصادف، فرورفتگی ۱۰ اینچی را در بدنه ایجاد کرده بود که خطر جراحت و صدمه به قسمت‌های تحتانی پای راننده را به همراه دارد.

هیوندای در مدل ۲۰۱۷ سانتافه، با به کارگیری تقویت‌هایی برای اجزای مختلف آن، این خودرو را تحت بازبینی مجدد قرار داده است. اخیرا، به منظور بهبود عملکرد در آزمون تصادف با همپوشانی اندک، خودروهایی که بعد از ماه مارس ۲۰۱۶ ساخته می‌شوند، با اصلاحاتی در کمربند ایمنی راننده راهی بازار می‌شوند.

طبق گزارش موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS)، بیشترین فرورفتگی بدنه برابر ۱۰.۲ سانتی‌متر و در قسمت تحتانی ستون لولای در ایجاد شد و کمربند‌ ایمنی و ایربگ‌ها عملکرد بسیار خوبی در راستای کنترل حرکت آدمک داشتند. در راستای کسب جایزه‌ی بالاترین سطح ایمنی، سانتافه توانست رتبه بندی "عالی" را نیز برای سامانه‌ی ترمز اضطراری اتوماتیک کسب کند که از تصادفات در سرعت‌های ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت جلوگیری می‌کند.

تست تصادف هیوندای سانتافه

شایان ذکر است، نسخه‌ی SE این خودرو به همراه بسته‌ی فناوری هیوندای شامل چراغ‌های پروژکتور HID عرضه می‌شود که رتبه‌ی خوب را در تست چراغ‌های جلوی موسسه‌ی IIHS کسب کرده است که یکی از اولین خودروهایی است که این امتیاز بالا را دریافت کرده است. چراغ‌های هالوژن استاندارد سانتافه به دلیل عدم کافی‌بودن نور بالا و نور پایین به خصوص در پیچ‌ها، روشنایی ضعیف و نامناسبی داشتند.

از دیگر مدل‌ها با بالاترین درجه‌ی ایمنی در این رده از خودروها، می‌توان کیا سورنتو، هوندا پایلوت، نیسان مورانو و تویوتا هایلندر را نام برد. لازم به ذکر است که هیوندای سانتافه اسپرت (نمونه‌ی موجود در بازار داخلی) با توجه به امکانات ایمنی و ساختار مشابه در بخش جلویی خودرو، امتیاز یکسانی را کسب کردند. در ادامه شما را به تماشای ویدیوی تست تصادف هیوندای سانتافه دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات