کوروت با پیشرانه کوچکتر تا سال ۲۰۱۹ به بازار می آید

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بعد از گمانه‌زنی‌های متعدد، احتمال خبر تولید کوروت با پیشرانه کوچک‌تر تایید شد. تولید این خودرو نیاز به طراحی و توسعه‌ی پیچیده‌ای دارد که زمان و هزینه‌ی زیادی را به خود اختصاص خواهد داد. اما جنرال موتورز اعلام کرده که این خودرو را تا سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد کرد.
تبلیغات

پیش‌تر گمانه‌زنی‌‌های زیادی در رابطه با تولید شورولت کوروت با پیشرانه‌‌ی کوچک‌تر وجود داشت اما چندین منبع مطلع از برنامه‌‌های جنرال موتورز اعلام کرده‌اند این مدل افسانه‌‌ای قطعا در سال ۲۰۱۹ تولید خواهد شد.

منابع داخلی به خبرگزاری دیتروت اعلام کردند که این خودرو تنها یک خودروی پیشرانه متوسط نیست بلکه این خودرو در سال ۲۰۱۹ تنها خودروی کوروت خواهد بود که جنرال موتورز ارائه می‌کند.

همچنین در این گزارش، رونمایی از کوروت C8 که با نام امپراتور نیز شناخته می‌شود در اوایل سال ۲۰۱۸ نیز تایید شده است احتمالا این خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو در شمال آمریکا که ماه ژانویه برگزار می‌شود به نمایش در خواهد آمد.

البته سر نخ‌های وجود داشت که جنرال موتورز به مناسبت ۶۳ سالگی این محصول برنامه ریزی کند. البته منبعی از مجله "Car & Driver" از ماه می چیزی را که خبر گذاری دیترویت اکنون اعلام کرده، گزارش کرده بود. در ماه ژوئن عکس‌های مخفی، تست خودرویی توسط شرکت را نشان داد که بطور غیر معمولی شبیه به C7 بود. عقب خودرو کشیده و کمی پهن بود که نشان می‌داد پیشرانه‌ی آن در قسمت عقبی خودرو قرار گرفته است.

البته اخیرا سرمایه‌گذاری‌های زیادی در شرکت تولید کننده کوروت صورت گرفته است، مجموع این سرمایه ‌گذاری‌ها حدود ۸۰۰ میلیون دلار است که شامل ۴۳۹ میلیون دلار برای ساخت کارگاه رنگ جدید در ژوئن گذشته صورت گرفته است و ۲۹۰ میلیون دلار برای ارتقا و تجهیزات جدید مرکز مونتاژ، هزینه شده است.

این کارخانه هنوز درباره جزئیات محصولات خود اظهار نظری نکرده اما منابع خبری اعلام کرده‌اند که تمام جزئیات خودرو مشخص شده است. یکی از منابع خبری از خبر گذاری دیتروت اعلام کرده که رئیس واحد توسعه‌ی محصولات گفته است که اطلاعات این محصول فعلا در سطح بالایی از محرمانه بودن قرار دارد.

همین منابع خبری اعلام کرده‌اند که پیشرانه C7 LT1 V-8 روی خودروی جدید قرار خواهد گرفت تا هزینه‌ها کاهش یابد در گزارش‌های قبلی جنرال موتورز نیز اعلام شده بود که این شرکت قصد دارد یک پیشرانه V-8 دو میل سوپاپ را به عنوان ارتقا بعد از رونمایی از C8 برای آن ارائه دهد. همچین آنها اعلام کردند که C7 کنونی تا سال ۲۰۲۱ تولید خواهد شد و بعد از آن C8 تنها مدلی است که کارخانه ارائه می‌دهد.

در این گزارش رئیس سابق واحد مهندسی کوروت اعلام کرده که پیر شدن جمعیت، جنرال موتورز را مجبور کرده را دیگر خریداران را نیز مد نظر قرار دهد. او می‌گوید:" متوسط سن مشتریان این شرکت از زمانی که من وارد این شرکت شدم سه سال پیرتر شده است و این ما را می‌ترساند." او در سال ۲۰۰۶ وارد شرکت شده است.

باب لوتز "Bob Lutz" رئیس سابق بخش توسعه محصولات نیز دو نکته به این گزارش اضافه کرده است، او ادعا کرده است که سرمایه گذاری‌های اخیر در مرکز تولید کوروت برابر با همان مقداری است که او در سال ۲۰۰۷ برای تولید کوروت با پیشرانه سایز متوسط درخواست کرده بود، که بخاطر کمبود بودجه و احتمال ورشکستگی کنار گذاشته شد. همچنین به دلیل طولانی بودن فرایند توسعه‌ی این خودروی جدید او گفت که انتظار دارد نمونه برقی این خودرو را زودتر ببیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات