تولید هیوندای جنسیس کوپه به پایان می‌ رسد

جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای قصد دارد تا به تولید مدل جنسیس کوپه پایان دهد و جانشین این مدل را با برند جداگانه‌ی جنسیس راهی بازار کند. در ادامه‌ی مطلب همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرد که مدل ۲۰۱۶ جنسیس کوپه آخرین مدل از این خودرو خواهد بود که با برند هیوندای عرضه می‌شود.

مدل جانشین جنسیس کوپه با برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس به بازار خواهد آمد؛ این مدل از امکانات رفاهی بیشتر و ابعادی بزرگ‌تر از نمونه‌ی فعلی برخوردار خواهد بود و به احتمال زیاد بر اساس خودروی مفهومی Vision G که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد ساخته خواهد شد.

هیوندای هنوز زمان ورود به بازار مدل جانشین جنسیس کوپه را اعلام نکرده است اما نقشه‌ی راه برند جنسیس که چندی قبل لو رفت از ورود این خودرو تا اواخر دهه‌ی جاری خبر می‌دهد.

جنسیس

هیوندای جنسیس کوپه نخستین بار به عنوان یک خودروی مفهومی در سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد. مدل نهایی و قابل تولید این خودرو یک سال بعد در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۰۸ به معرض نمایش گذاشته شد و البته به خاطر برخورداری از پیشرانه‌ی قدرتمند، قیمت پایین و انتقال نیرو به محور عقب با اقبال عمومی گسترده‌ای موجه شد.

انتظار می‌رود که جایگزین جنسیس کوپه نیز از پلتفرم دیفرانسیل عقب استفاده کند که در مدل کوچک‌تر جنسیس یعنی G70 نیز بکار رفته است. این مدل از قیمت بالاتری نسبت به جنسیس کوپه‌ی فعلی برخوردار خواهد بود و امکانات رفاهی آن در حدی خواهد بود که آن را در سطح خودروهای لوکس آلمانی مانند ب‌‌ام‌و سری ۶ و مرسدس بنز کلاس E کوپه قرار خواهد داد.

هنوز معلوم نیست که آیا هیوندای برنامه‌ای برای تولید یک خودروی اسپرت با برند خودش را دارد یا نه؛ اگرچه با توجه به کاهش تقاضا برای خودروهای اسپرت، احتمال جایگزینی هیوندای جنسیس کوپه بسیار کم است. به جای آن احتمالا نسل ‌آینده‌ی هیوندای ولوستر توجه بیشتری را به خود جلب کند.         

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات