تایرهای مفهومی کومهو برنده جایزه IDEA شدند

جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کومهو با طراحی دو نوع تایر مفهومی Sealant و Smasher توانست جایزه‌ی بین‌المللی طراحی تایر را از آن خود کند. برای آشنایی با طرح‌های آینده‌نگرانه‌ی کومهو، در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت تایرسازی کومهو در کشور کره‌ی جنوبی به تازگی از دو مدل تایر مفهومی جدید خود رونمایی کرد. از شواهد این‌گونه پیدا است که هر کدام از تایرها برای کاربرد مخصوصی ساخته شده‌اند. همان‌طور که از اسم تایرها پیدا است، تایرهای Smasher (سمت چپ تصویر اصلی) برای ایجاد کشش سطحی بیشتر خودروها طراحی شده است. عملکرد این تایر به گونه‌ای است که از صفحات مجهز به مکنده برای جلوگیری از لغزش خودرو در شیب‌های تند استفاده شده است. علت ساخت این تایرها جهت توانایی عبور از مسیرهایی است که با تایرهای عادی غیر ممکن و حتی باعث نابودی آن‌ها نیز می‌شود. این سوال ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که نام‌گذاری این دو محصول بر چه اساسی بوده است؟ پاسخ سوال اینجا است، اگر اسمشر (Smasher) را به‌ عنوان یک محصول قدرتمند بنامیم، در این‌صورت باید به سیلنت (Sealant) نیز لقب تایر هوشمند را اعطا کنیم.

لاستیک کومهو

در تایرهای عادی اگر سوراخ کوچکی در روی آن ایجاد شود شما مجبور به صرف وقت زیادی در تعمیرگاه جهت حل این مشکل خواهید شد و اگر این مشکل در خودروهای مدرن امروزی رخ دهد، مشکل دو چندان خواهد شد؛ زیرا در خودروهای مدرن لاستیک زاپاس وجود ندارد و در این خودروها از لاستیک‌های ران‌فلت (پنچررو) استفاده می‌کنند که اگر پنچر شود باز هم قابلیت حرکت تا مدت محدود و با سرعت کم را دارند. موضوع دیگری که باعث کاهش کیفیت سواری با تایر‌های ران‌فلت می‌شود، سفتی دیواره‌ی این تایرها نسبت به سایر انواع تایرها است. ولی تایرهای سیلنت (Sealant) این قابلیت را دارند که پس از سوراخ شدن، خود را ترمیم کنند. زمانی‌ که سوراخی در این تایر ایجاد شود، ماده‌ای ژله مانند به صورت خودکار سوراخ را پر کرده و باعث عدم کاهش کیفیت سواری و همچنین کاهش خطر رانندگی در اثر پنچر شدن تایر می‌شود و شما در امنیت کامل و بدون نیاز به تعویض آن می‌توانید به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مراجعه کنید.

لاستیک کومهو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات