برنامه کیا برای توسعه خودروهای هیدروژنی

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
این روزها اکثر خودروسازان بر توسعه‌ی خودروهای الکتریکی تمرکز کرده‌اند و این نوع از خودروها را آینده‌ی صنعت خودروسازی می‌دانند ولی کیا عملکرد متفاوتی دارد و بر روی خودروهای سوخت هیدروژن تمرکز کرده و قصد دارد تا این نوع از خودروها را به تکامل برساند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حالی‌ که اکثر خودروسازان برای پیوستن به دسته‌ی تولید‌کنندگان خودروهای الکتریکی برنامه‌ریزی می‌کنند، شرکت خودروسازی کیا اعلام کرد که در حال حاضر بر روی خودروهای دارای پیل سوختی هیدروژنی متمرکز شده است.

به گزارش اتو اکسپرس این خبر توسط آلبرت بیرمن (Albert Biermann) رئیس بخش مهندسی تائید شد؛ وی همچنین تائید کرد که کیا با برند هم وطن خود، هیوندای (Hyundai) بر سر این مساله اتفاق نظر دارند که خودروهای هیدروژنی ارزش تحقیق و توسعه را دارند.

بیرمن در ادامه گفت: «آیا ما مانند دیگران بر روی خودروی برقی رقیب تسلا کار می‌کنیم؟ در اینجا باید به شما بگویم، نه ما روی این خودرو کار نمی‌کنیم؛ البته این مسئله برنامه‌ی نهایی ما نیست و هنگامی‌ که لازم باشد روی این خودرو نیز کار خواهیم کرد. ما مرکز مخصوص توسعه‌ی سیستم‌‌های سازگار با محیط‌زیست خود را داریم در حال حاضر مشغول توسعه‌ی خودروی پیل سوختی هیدروژنی برای برند کیا هستیم."

هفته‌ی گذشته هیوندای اعلام کرد که مدل کاملاً جدید هیدروژنی خود را برای بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ به نمایش خواهد گذاشت. این خودرو نمونه­‌ای از ix35 پیل سوختی است که قدرت و ظرفیت منبع آن افزایش یافته است.

کیا نیز در توسعه‌ی این پیل سوختی کمک می‌کند و در آینده احتمالا در مدل جدید اسپورتج (Sportage) شاهد استفاده از آن باشیم.

کیا
کیا
کیا
کیا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات