هیوندای النترا 2017 موفق به کسب بالاترین امتیاز تست تصادفات شد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل جدید هیوندای النترا با طراحی نوین خود توانست جایزه‌ی بالاترین رده‌ی ایمنی را از موسسه‌ی بیمه ایمنی بزرگراه‌ها دریافت کند. برای آگاهی از جزییات نتایج‌ تست تصادف النترا ۲۰۱۷، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسل پیشین هیوندای النترا، رتبه‌بندی "قابل‌قبول" را در آزمون تصادف چالش‌برانگیز برخورد با هم‌پوشانی کم (Small Overlap Test) کسب کرد. در این آزمون، بیشترین فرورفتگی و نفوذ اندازه‌گرفته شده، برابر ۲۳ سانتی‌متر بود و سر آدمک‌ از سمت چپ ایربگ سر خورد و کمربند ایمنی، اجازه‌ی حرکت رو‌به‌جلوی بیش‌از‌حد به سر و تنه‌ی آدمک را داد.

هیوندای سازه‌ی جلویی نسل جدید النترا را به طور قابل توجهی بهبود داد تا ایمنی بهتری در برابر آزمون تصادف همپوشانی کم از خود نشان دهد. بدین ترتیب مدل ۲۰۱۷ توانست رتبه‌بندی "خوب" را دریافت کند و مقدار فرورفتگی و نفوذ ناشی از تصادف در قسمت پایینی ستون لولای درب جلو به ۵ سانتی‌متر رسیده بود که بهبود بسیار زیادی حاصل شد. گزارشات حاصل از این آزمون تصادف نشان می‌دهد که تصادفات با این شدت، می‌تواند آسیب‌هایی در قسمت‌های تحتانی پای چپ به دنبال داشته باشد؛ اما خطر ایجاد جراحت‌های جدی در دیگر نواحی بدن اندک است.

قابل‌ذکر است، رتبه‌بندی "خوب" تنها به وسایل نقلیه‌ای تعلق می‌گیرد که بعد از ماه مارس ساخته شده‌ باشند و همچنین اصلاحاتی در طراحی آن صورت گیرد. در این مدل، مهندسان به اصلاح ایربگ‌های جلویی و تقویت اتصال بین لبه‌ و ستون لولای در پرداختند.

مدل ۲۰۱۷ النترا همچنین توانست رتبه‌بندی "برتر" را نیز برای سامانه‌ی ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB)، که از تصادفات در سرعت‌های ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت جلوگیری می‌کند، کسب کند. النترا، یکی از چندین خودروی اندازه‌ی کامپکت است که موفق به دریافت جایزه‌ی بالاترین رده‌ی ایمنی در سال جاری شده است.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی تست تصادف هیوندای الانترا ۲۰۱۷ دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات