تسلا به همکاری خود با موبایل آی در زمینه فناوری خودران پایان داد

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابه گزارشات منتشر شدهه، متخصصان عرصه‌ی فناوری خودران شرکت موبایل‌آی، تصمیم به مخالفت برای عرضه‌ی بیشتر محصولات خود و همکاری با شرکت تسلاموتورز گرفتند. برای اطلاع از علت این موضوع و جزییات آن با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گفته می‌شود که در مدل‌های اس (S) و ایکس (X) تسلا از تراشه‌ی آی‌کیو (EyeQ) شرکت موبایل‌آی استفاده شده است. این تراشه‌ها، به تحلیل داده‌های حاصل از حسگرها پرداخته و الگوریتم مناسب را جهت جلوگیری از تصادفات جلو و عقب پیاده می‌سازد.

پس از اولین تصادف کشنده‌ی خودروی خودران تسلا، شرکت موبایل‌آی دفاعیه‌ای از خود صادر کرد مبنی بر این‌که سامانه‌ی آی‌کیو برای جلوگیری از برخورد از کناره‌ها که در این تصادف رخ داده، طراحی نشده است. در همان زمان، تسلا پاسخ داد که سامانه‌ی خودران خود را در داخل همین شرکت طراحی خواهد کرد و از چندین فناوری ماژولی برای تصمیم‌گیری در بازه‌ی مانوری گسترده‌تری بهره می‌گیرد.

بنابر نقل‌ و‌ قول‌های رسیده از کنفرانس سرمایه‌گذاران که در ژورنال وال‌استریت منتشر شده است، امنون شاشوا، مدیر ارشد فنی شرکت موبایل‌آی عنوان کرد که این حادثه باعث پایان همکاری با شرکت تسلا شد. وی ادامه داد: "از نظر من در یک همکاری، لازم است طرفین از تمام جنبه‌های چگونگی استفاده‌ از فناوری آگاه باشند و نه به این سادگی ‌که فناوری‌ ایجاد شود، اما از چگونگی کارکرد آن اطلاع نداشته باشیم."

در عین حال، موبایل آی به تعهدات خود تحت قرارداد‌ کنونی برای عرضه‌ی فناوری خودران حال‌حاضر تسلا پایبند خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات