جنرال موتورز در معرض خطر ورشکسته شدن تامین کننده عمده قطعات قرار دارد

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از تامین‌کنندگان قطعات شرکت جنرال‌موتورز مستقر در ماساچوست که ممکن است هیچ وقت نام آن به گوشتان نخورده باشد، موجب توقف زیان‌بار تولیدات جنرال‌موتورز خواهد شد. برای آگاهی از جزییات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

روز جمعه‌ی گذشته، کارخانه‌ی کلارک کاتلر مک‌درموت، تولید عایق‌های صدا و قطعات تریم داخلی خودروهای جنرال موتورز را پس از اعلام ورشکستگی متوقف کرد. این وضعیت، به دلیل پول از دست رفته از طریق قرارداد‌های امضا‌شده با خودروساز به ‌وجود آمده است.

قطعات تولیدی این شرکت تقریبا در تمامی خودروهای جنرال‌موتورز آمریکا پیدا می‌شوند. در حال حاضر، با نیروی کاری که بیکار و زنجیره‌ی تامینی که متوقف شده است، جنرال موتورز با وضعیت بحرانی دست و پنجه نرم می‌کند. خوابیدن خطوط مونتاژ این شرکت، روزانه میلیون‌ها دلار ضرر می‌زند.

جنرال موتورز ماه گذشته به دادگاه منطقه‌ای مراجعه کرد تا در ادامه‌ی روند تولید متوقف شده‌ی سفارشات این شرکت در کارخانه‌ی کلارک کاتلر مک‌درموت، اعمال نفوذ کند. جنرال موتورز در این پرونده پیروز شد و کلارک کاتلر مک‌درموت مجددا مجبور به تامین قطعات مورد نیاز جنرال موتورز شد؛ اما موعد این دستور تا ابتدای هفته‌ی جاری بود. این تامین‌کننده، پیش از این در ۱۷ ژوئن به صورت رسمی تعطیل شده بود، اما با مداخله‌ی قانونی فعالیت تولید قطعات این شرکت به صورت موقت ادامه یافت. در پرونده‌ی دادگاهی که به دست خبرگزاری دیترویت رسیده است، شرکت جنرال‌موتورز به صراحت در خطر بودن وضعیت این شرکت را اعلام کرد و گفت:

ادامه یافتن توقف در تامین قطعات این شرکت، موجب اختلال فاجعه‌باری در زنجیره‌ی تامین، عملکرد تامین‌کنندگان بی‌شمار دیگر، فروشندگان، مشتریان و دیگر سهامداران این شرکت خواهد شد و خطر بیکار شدن ده‌ها هزار کارگر در تمامی مجموعه‌های جنرال‌موتورز، این شرکت را تهدید می‌کند.
کارخانه جنرال موتورز

مدیریت و کنترل اوضاع کاملا از دست این خودروساز خارج شده است. متاسفانه جنرال موتورز جایگزینی نیز برای تامین قطعات مورد نیاز خود ندارد| چرا که قرارداد با کارخانه‌ی کلارک کاتلر مک‌درموت به شکل تحویل به موقع (Just-in-Time) بوده است و هیچ تامین‌کننده‌ی دیگری محصولات این کارخانه‌ی ورشکست شده را تولید نمی‌کرد.

این تامین‌کننده که عمدتا با جنرال موتورز همکاری می‌کرد، ادعا می‌کند که قرارداد با این شرکت موجب شده که در سه سال گذشته ۱۲ میلیون دلار از دست بدهد. از طرفی شرکت جنرال موتورز ادعا می‌کند که برای ادامه‌ی چرخه‌ی تولید، به این تامین‌کننده میلیون‌ها دلار وام داده است.

دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در همین هفته برگزار می‌شود و به بررسی پرونده‌ی موجود و بحران احتمالی بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی خودرو در آمریکا می‌پردازد. سناریوهای مختلفی می‌تواند از حکم این دادگاه حاصل شود؛ از جمله اینکه تامین‌کننده را به پایبندی در قراردادش با جنرال موتورز اجبار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات