نسل بعد مزدا MX5 چه تغییراتی خواهد داشت؟

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه نسل چهارم مزدا MX5 سال پیش به بازار آمد، نوبوهیرو یاماموتو، مسئول برنامه تولید این خودرو اطلاعاتی را درباره نسل بعدی آن اعلام کرده است. بنا به گفته او این خودرو باید حداقل تا سال ۲۰۲۱ منتظر عرضه این خودرو به بازار باشیم. برای جزئیات بیشتر درباره نسل جدید این خودرو، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نوبوهیرو یاماموتو مدیر برنامه تولید مزدا MX5 در مصاحبه‌ای با مجله Autocar اعلام کرده است که در نسل بعدی این خودرو، وزن آن کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش نتیجه استفاده از قطعات ساخته شده با مواد اولیه سبک، همانند فیبرکربن، خواهد بود. فیبرکربن از آن موادی است که با توجه به قیمت بالای آن، معمولا در خودروهای رده بالا و گران‌قیمت بازار پیدا می‌شود. اما به گفته یاماموتو مزدا راهی پیدا کرده است که می‌تواند از این ماده با صرف هزینه کمتر در خودروهای خود استفاده کند.

اگر تیم تولید MX5 جدید بتوانند وزن خودرو را کاهش دهند، این احتمال وجود دارد که خودرو جدید با لاستیک‌های کوچک‌تر و پیشرانه‌ای با حجم کمتر تولید شود. احتمالا حداقل پیشرانه‌ای که روی این خودرو قرار خواهد گرفت نمونه‌ی سه سیلندر خواهد بود.

مزدا MX-5

این خودرو از لحاظ ابعاد تغییری نخواهد داشت. با وجود این‌که MX5 نسل چهار نسبت به نسل قبلی خود، از لحاظ اندازه، بزرگ‌تر شده است؛ یاماموتو عقیده دارد که خودروی آن‌ها اکنون به اندازه‌ی ایده‌آل رسیده است. وی همچنین اعلام کرده است که طرح‌های مفهومی Speedster و Spyder که سال پیش در نمایشگاه SEMA معرفی شده بودند، به خط تولید نخواهند رسید. چرا که به گفته او، خودروهایی با این مشخصات برای تولید عملی نیستند.

مزدا MX5 یکی از بهترین گزینه‌های موجود در کلاس خود است. به همین دلیل نیز مزدا احتیاط زیادی در توسعه‌ی این خودرو می‌کند تا هم‌چنان آن را نسبت به رقبا برتر نگه دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات