همکاری هوندا و سافت بانک جهت تولید خودروهایی با هوش مصنوعی

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سافت بانک، اپراتور مطرح ژاپن طی همکاری مشترک با هوندا قصد تولید خودرو‌هایی با هوش مصنوعی را دارند که توانایی درک احساسات را نیز داشته باشند. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سافت بانک اخیرا با پرداخت مبلغی هنگفت شرکت نرم‌افزاری و طراح معماری پردازنده‌های انگلیسی آرم را خریداری کرده است. حال مدیرعامل این شرکت ماسایوشی سان از  عقد قراردادی مشترک با هوندا برای توسعه‌ی هوش مصنوعی خودروها خبر داد که توانایی برقراری ارتباط با راننده‌ را نیز داشته باشند. 

سان امیدوار است این همکاری در آینده‌ منجر به تولید خودرویی شود که توانایی درک رفتار و حالات راننده را از روی رفتار و گفتار وی در کنار اطلاعات تکمیلی بدست آمده از سنسور‌ و دوربین‌های مختلف، داشته باشد. بدین ترتیب این دسته از خودروهای هوشمند قادر خواهند بود تا در شرایط خاص به راننده پیشنهاد‌های مختلفی اعم از انتخاب مسیر جایگزین، فعال کردن سیستم‌های داخلی و بدست گرفتن کنترل خودرو را بدهد. 

پپر سافت بانک

سافت بانک و هوندا هر دو سابقه‌ی گسترده‌ای در تولید ربات و هوش مصنوعی دارند که توانایی عکس‌العمل به احساسات انسان‌ها را دارند. سافت‌بانک تا کنون ۱۰۰ ربات پپر (Pepper) را از ماه جولای ۲۰۱۵ تولید کرده است که تمامی آن‌‌ها به سرعت به فروش رفته‌اند. هوندا نیز ار سال ۱۹۸۰ مشغول به توسعه‌ی ربات‌های خاص خود بوده است. آسیمو (ASIMO)‌ شناخته‌شده‌ترین ربات ساخت هوندا بوده که در توسعه‌ی آن توجه زیادی به درک احساسات و عکس‌‌‌العمل در برابر آن‌ها دارد. 

خودروهای هوشمند به تازگی اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور جزوی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما خواهند شد. سافت بانک و هوندا نیز با سابقه‌ای که در این زمینه دارند می‌توانند در پیشرفت این صنعت نقشی مهم ایفا کرده و به پیشرفت آن کمک کنند. به نظر شما آینده خودروهای هوشمند چگونه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات