وب‌ سایت آموزشی نحوه کارکرد توربوشارژر و سوپرشارژرها

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر به اطلاع از نحوه‌ی کار توربوشارژر‌ها و سوپرشارژر‌ها علاقه دارید، در این مقاله یکی از بهترین وب‌سایت‌های موجود در زمینه‌ی آموزش نحوه عملکرد سیستم‌های پرخوران را معرفی کرده‌ایم. برای آگاهی از جزئیات و نحوه‌ی آموزش این سرویس، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایتی که در این مقاله معرفی می‌شود، ازجمله آسان‌ترین و جالب‌ترین راه‌ها برای یادگیری نحوه‌ی کارکرد سوپرشارژرها و توربوشارژرها است. این وب‌سایت، به‌صورت خلاصه و با کمک انیمیشن‌ها، تصاویر و توضیحات اندک اما واضح، کارکرد این دو فناوری را به طرز عالی شرح داده است و مطالعه‌ی آن قویا پیشنهاد می‌شود.

این وب‌سایت که با نام "سوپرشارژر در برابر توربوشارژر" نام‌گذاری شده است، به کمک انیمیشن‌ها، نمایی از کارکرد سوپرشارژرها را نشان داده است که می‌توان با کمک ماوس آن را چرخانده و از نمای نزدیک مشاهده کرد. در این انیمیشن اجزای مختلف، با برچسب‌ نشان داده می‌شوند و توضیحات لازم در زیر آن آورده شده است.

فناوری سوپرشارژر از میل بادامک متصل به تسمه، برای چرخش کمپرسور کمک می‌گیرد که هوا از طریق ورودی مکیده می‌شود و فشار منیفولد ورودی را بالا می‌برد و درنهایت هوای بیشتری را به داخل پیشرانه می‌فرستد. از طرفی توربوشارژرها از گاز‌های خروجی اگزوز برای چرخش کمپرسور استفاده می‌کنند. انیمیشنی از کارکرد فناوری توربوشارژر را در ادامه مشاهده می‌کنید.

توربوشارژر

این صفحه‌ی وب، توسط وب‌سایت استرالیایی تیرولا گردآوری شده است که به فروش تایر مشغول است و در کنار این کار، نحوه‌ی عملکرد این دو نوع فناوری را نمایش می‌دهد. 

وب‌سایت مذکور ابزاری بسیار مفید و جالب بوده و به واسطه‌ی آن می‌توانید اطلاعات جامعی از نحوه‌ی عملکرد دو فناوری توربو و سوپرشارژر به دست آورید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات