پیش‌نمایش گرندپری مجارستان 2016 فرمول یک

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مسابقات فرمول یک امروز در یازدهمین مرحله‌ی خود، در شهر بوداپست مجارستان راس ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود. رویداد امروز با توجه به فاصله‌ی بسیار نزدیک همیلتون و رزبرگ، از حساسیت زیادی برخوردار است. برای اطلاع از عملکرد راننده‌‌ها در دور‌های تمرینی و زمان‌گیری با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، امروز راس ساعت ۱۶:۳۰ در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود. این پیست برای اولین بار ۸۰ سال پیش میزبان این مسابقات بود. میشائیل شوماخر و لوئیس همیلتون با چهار بار قهرمانی، رکورددار قهرمانی گرندپری مجارستان هستند. رانندگان دور‌های تمرینی و زمان‌گیری خود را طی سه روز گذشته پشت سر گذاشتند که باران شدید در Q1 و چهار پرچم قرمز و توقف مسابقه، از جمله مهم‌ترین اتفاقات رخ داده بودند. 

گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ فرمول یک
گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ فرمول یک

نیکو رزبرگ موفق شد در دور‌های زمان‌گیری، بهترین رکورد را به نام خود ثبت کند و امروز مسابقه را از جایگاه اول آغاز کند. این در حالی است که لوئیس همیلتون که عملکرد سریع‌تری نسبت به رزبرگ داشته، هنگام زمان‌گیری توسط خودروی آلونسو که کنترل خود را از دست داده بود، متوقف شد و با بدشانسی در رده‌ی دوم قرار گرفت. اما این دو راننده‌ی مرسدس بنز در رده‌های اول و دوم با توجه به فاصله‌ی نزدیک در صدر جدول، امروز رقابت بسیار جذابی را پشت سر خواهند گذاشت. این موضوع احتمال تنش مجدد را افزایش داده است. 

گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ فرمول یک

پس از رانندگان مرسدس بنز، این تیم ردبول بود که باز هم خود را به عنوان رقیب اصلی پیشتاز رقابت‌ها معرفی کرد و دنیل ریکیاردو و مکس وشتاپن با ثبت رکورد‌های ۱:۲۰.۲۸۰ و ۱:۲۰.۵۵۷ امروز از جایگاه‌های سوم و چهار مسابقه را آغاز می‌کنند.

گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ فرمول یک

سباستین فتل نیز با رکورد ۱:۲۰:۸۴۷ در رده‌ی پنجم قرار گرفت. اما در حالی که همگان انتظار حضور رایکونن را پس از فتل داشتند، وی موفق به شرکت در Q3 نشد و با دریافت پرچم‌ شطرنجی کار خود را در Q2 به پایان رساند. این در حالی بود که با خشک شدن زمین در Q3، سایر راننده‌ها رکورد‌های بهتری از خود به جای گذاشتن و بدین ترتیب راننده‌ی فنلاندی فراری امروز از جایگاه ۱۴ مسابقه را آغاز می‌کند و کار سختی برای رسیدن به رده‌‌های بالا دارد.

گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ فرمول یک

اما نکته‌ی بسیار جالب دور‌های زمان‌گیری گرندپری مجارستان، عملکرد عالی خودروهای مک‌لارن بود. فرناندو آلونسو . جنسن باتن توانستند پس از مدت‌‌ها نام مک‌لارن را مجددا بر سر زبان‌ها بیاندازند و امروز مسابقه را از رده‌ی هفتم و هشتم آغاز کنند. آلونسو که پس از مدت‌ها از عملکرد خود رضایت داشت در این خصوص گفت:

نزدیک به سه سال است که در فرمول یک عملکرد راضی‌کننده‌ای را نداشتم و امروز پس از مدت‌ها می‌‌توانم بخندم. خودروهای عالی بودند و من و جنسن توانستیم پس از مرسدس و ردبول و فراری قرار بگیریم. این موضوع بدین معنی است که پیشرفت خوبی داشتیم و خود را به خودروهای برتر مسابقات رساندیم. باید عملکرد خوب خود را در مسابقه‌ی اصلی نیز ادامه دهیم.
گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ فرمول یک

اکنون باید به انتظار نشست و تماشا کرد که آیا مک‌لارن-هوندا می‌تواند در رویداد امروز نیز عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. در ادامه می‌توانید عملکرد رانندگان در دورهای زمان‌گیری و جایگاه هر یک را در گرندپری امروز مشاهده کنید.

گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ فرمول یک

اگر به مسابقات اتومبیلرانی و به خصوص فرمول یک علاقه دارید، تماشای گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ را قویا توصیه می‌کنیم. این رویداد راس ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه‌ی ورزش پخش می‌شود.

گرندپری مجارستان ۲۰۱۶ فرمول یک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات