بحران مالی و احتمال ورشکستگی برای سالین

جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ورشکستگی و بحران مالی ممکن است برای بسیاری از شرکت های مشهور به وجود آید و این توانمندی مدیریت شرکت‌ها را می‌رساند که با آن چگونه برخورد کنند. حال سالین تیونر مطرح دنیای خودرو دچار بحران مالی وخیمی شده که احتمال ورشکستگی آن را به وجود آورده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سالین خودرو ، تیونر نام آشنا که تیونینگ‌‌های آن برای فورد موستانگ، علاقه‌مندان زیادی دارد، با توجه به دو پرونده‌ی جداگانه تقلب و نقض قرارداد، در آستانه‌ی فروپاشی مالی قرار دارد.

در حال حاضر سالین با دو دادخواست قانونی درخصوص نارضایتی نمایندگی‌های فورد از این شرکت روبرو است. اولین پرونده که توسط رد مک کوبز فورد (Red McCombs Ford) در سن آنتنیو (San Antonio) تشکیل شده، ادعا می‌کند که سالین در تحویل یک موستانگ اصلاح شده شش ماه تاخیر داشته است و هنگامی که در نهایت خودروی مورد نظر تحویل داده شده، به ارزش ۲۲ هزار دلار از اجزای ارتقا یافته‌ی آن گم شده بود. نمایندگی برای قطعات گمشده و همچنین هزینه‌های شکایت، شرکت سالین را مورد پیگیری قانونی قرار داده است.

فرند شیپ بریستول (Friendship Bristol Ford) در تنسی (Tennessee) نیز شرکت سالین را تحت تعقیب قانونی قرار داده است؛ دلیل این امر عدم تحویل یک دستگاه موستانگ زرد است که در سال ۲۰۱۵ سفارش داده شده بود. فرندشیپ فورد تا سپتامبر گذشته مبلغ ۵۵۰۰۰ دلار را برای ارتقای موستانگ به شرکت سالین پرداخت کرده و شرکت سالین موظف شده که تا پایان سال ۲۰۱۵ آن را تحویل دهد؛ با این حال، هنوز خودرویی به نمایندگی تحویل داده نشده است. سالین ادعا می‌کند که این خودرو از دفتر مرکزی خود در کورونا (Corona) کالیفرنیا (California) در اوایل ماه ژوئن برای تحویل به مشتری خارج شده است.

سالین

دنی فروس (Denny Fruth) مدیرکل نمایندگی فرندشیپ در این خصوص گفت: «نمی‌دانم آن خودرو کجا است. هیچ گونه سر نخی هم ندارم. هر یک از ماه‌های امسال داستان تازه‌ای بوده است. من در حال حاضر به خرید بلیط هواپیما، سفر به لس آنجلس (L.A) و بررسی کردن فروشگاه فکر می‌کنم تا ببینم که آیا خودرو در آنجا است."

استیو سالین مدیر عامل شرکت سالین خودرو می گوید مسائل مهندسی و مشکلات پروسه‌ی فروش باعث تاخیر شده است. سالین در ادامه گفت:

این یک مدل جدید است؛ بنابراین برای ما زمان می‌برد تا با اصول طراحی آن هماهنگ شویم. ما به طور کامل خودرو را مجددا مهندسی می‌کنیم. کلیه تجهیزات را از ابتدا طراحی می‌کنیم و این در حالی است که همه می‌گویند "اوه شما فقط یک سوپر‌شارژر روی خودرو نصب می‌کنید."

فرم‌های تنظیم مقررات نشان می‌دهد که اموال سالین دارای ارزشی به میزان ۷۴۵٬۷۵۵ دلار است و این شرکت مبلغ ۱۱.۴ میلیون دلار تعهدات مالی و قرارداد در جریان دارد. علاوه بر این، سالین ۱.۳ میلیون دلار نقدینگی قابل پرداخت به طلبکاران دارد که جریمه‌ی حداقل ۹۰ روز دیرکرد که برابر با ۴۰۰٬۰۰۰ دلار است، در کنار هزینه‌های اجاره، باید بپردازد.

سالین خودرو اذعان کرده است که ورشکستگی نزدیک است. در اغلب گزارش‌های اخیر این شرکت اظهار شده است که روند موجود باعث ایجاد تردید قابل توجهی درباره‌ی توانایی این شرکت برای ادامه‌ی فعالیت خود شده است و درآمد حاصله نمی‌تواند بودجه‌ی کافی برای ادامه کار را تامین کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات