لندروور تکنولوژی آفرود خودران را معرفی کرد

لندروور تکنولوژی آفرود خودران را معرفی کرد

لندروور نیز همراه با اکثر خودرو سازان مطرح دنیا از سیستم خودران مخصوص به خود رونمایی کرد؛ البته سیستم لندروور قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که به خودرو قابلیت عبور از مسیر‌های ناهمواره آفرود را نیز می‌دهد. با زومیت همراه باشید.

لندروور تکنون چند تکنولوژی جدید خود در زمینه‌ی هدایت خودکار خودرو روی جاده و خارج از آن به نمایش عمومی در آورده است. این شرکت به همراه جگوار اعلام کرده است که برنامه‌ای برای تست بیش از ۱۰۰ خودروی آزمایشی تا آخر دهه‌ی کنونی در خیابان‌های شهری را دارد تا تکنولوژی خودروهای خودران را در شراطی واقعی بررسی کند. حال لندروور در نمایشگاه سالانه تکنولوژی‌های جدید در انگلستان از تکنولوژی جدید خود در زمینه‌ی هدایت خودکار خودرو در شرایط خارج از جاده رونمایی کرد.

لند روور

لندروور اعلام کرده که در آزمایش‌های اولیه‌ی تکنولوژی هدایت خودرو، ارتباط بین دو خودرو به یکدیگر و هم‌چنین خودرو به شبکه‌ی جامع ارتباطی وسایل نقلیه، مورد آزمایش قرار خواهد داد؛ تا بدین وسیله این امکان را به خودروها بدهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و شرایط جاده و حتی چراغ‌های راهنمایی را برای سایر خودروها شرح دهند.

لندروور پیش‌تر در جهت هوشمندسازی خودروها چندین تکنولوژی را به نمایش درآمده است که می‌توان به نمایش ویدئویی سیستم هدایت خودکار در خودروهایی چون رنج روور اسپرت و لندروور دیسکاوری اشاره کرد. این تکنولوژی‌ها شامل مواردی برای هدایت خودرو در خارج از جاده است که اطلاعات مهمی مانند تغییرات در ارتفاع تعلیق، هرزگردی در چرخ‌ها، چرخش در اکسل‌ها و ناهمواری‌های زمین را با خودروهای اطراف به اشتراک می‌گذارند تا بدین وسیله سایر خودروها آمادگی لازم برای عبور از مناطق صعب العبور را داشته باشند.

رنج روور

سیستم بررسی سطح، با استفاده از سنسورهای مختلف شرایط سطح زمین را بررسی می‌کند و بدین ترتیب خودرو می‌تواند شرایط پیش رو را پیش از آن که روی آن رانندگی کنید، تخمین بزند و تنظیمات سیستم تعلیق، پیشرانه و فرمان را بهینه کند. با این سیستم هوشمند، عملکرد خودرو و تمام مجموعه سیستم‌های آن به نحوی بهینه‌سازی می‌شوند که در گشتاور اعمالی و کنترل خودرو کاهشی اتفاق نیافتد.

سیستم بررسی سطح و سیستم مسیر سه بعدی حاصل ترکیب عملکرد دوربین، امواج مافوق صوت، رادار و سیستم رادار لیزی است که نمایی سه بعدی و دقیق بصورت ۳۶۰ درجه از فضای اطراف خودرو به وجود می‌آورد.

رنج رور

یکی دیگر از تکنولوژی‌های لندروور در راستای هوشمندسازی خودروها توقف ایمن نام دارد؛ این تکنولوژی، سیستمی است که با استفاده از دوربین و بررسی مداوم جلوی خودرو از برخورد آن با موانع جلوگیری می‌کند و در ترافیک خودرو را در فاصله‌ی ایمن از خودروی جلویی قرار می‌دهد.

همچنین این تکنولوژی از برخورد خودرو به دیوار، درهای گاراژ و خودروهای پارک شده‌ی دیگر جلوگیری می‌کند. البته این سیستم در صورتی فعال خواهد بود که شما حالت رانندگی خودکار را انتخاب کرده باشید؛ اگر سیستم خطر احتمالی را تشخیص دهد ترمز‌ها عمل کرده و راننده با یک صدای هشدار دهنده از این خطر آگاه می‌شود.

هشدار اضطراری خودرو یکی دیگر از قابلیت‌های هوشمند خودروهای نسل جدید لندروور خواهد بود که به واسطه‌ی آن به خودرو‌های امدادی متصل به این سیستم مانند آمبولانس این امکان را می‌دهد تا به خودرو‌های جلویی هشدار دهند و آن‌ها نیز به صورت خودکار لاین مربوطه را خالی کنند.

رن روور

تونی هارپر رئیس تحقیقات جگوار-لندروور اظهار کرده که تحقیقات آن‌ها بر روی سیستم‌های خودران تنها برای هدایت آن‌ها در خیابان‌ها و شرایط خارج از جاده نیست بلکه بخشی از کار، کمک دو خودرو به یکدیگر برای برای عبور امن از مسیرهای مختلف و ناهموار است. اولین خودروی خودران تحقیقاتی لندروور در یک مسیر ۶۶ کیلومتری حرکت خواهد کرد که شامل در بزرگراه و خیابان‌های شهری خواهد بود.

منبع caradvice

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید