با تکنولوژی های هوشمند و خودران جگوار آشنا شوید

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جگوار لندروور برنامه‌ی گسترده‌ای برای توسعه‌ی تکنولوژی‌‌های خودران دارد. این شرکت در نظر دارد طبق برنامه‌ای ۴ ساله و متشکل از کاروانی از ۱۰۰ خودرو، به آزمایش این سیستم‌ها در جاده‌های شهری بپردازند. برای آشنایی با تکنولوژی‌های خودروان و هوشمند در حال توسعه‌ی جگوار، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جگوار-لندروور در حال حاضر در حال مطالعه و توسعه‌ی خودرو‌های آفرود خودران هستند. اما این شرکت برنامه‌های ویژه‌ی دیگری برای توسعه‌ی خودرو‌های خودران معمولی نیز دارد. 

بخش جگوار این شرکت اخیرا اعلام کرده است که کاروانی متشکل از ۱۰۰ خودروی خودران را در جاده‌های شهری آزمایش خواهد کرد. این برنامه طی چهار سال اجرا خواهد شد. جگوار در قدم اول سیستم‌های ارتباطی خودرو با خودروها و خودرو با زیرساخت‌های شهری را آزمایش خواهد کرد و سپس به بررسی تکنولوژی‌های دوربین‌های استریو خودرو در کنار تکنولوژی‌های خودران می‌پردازد. سیستم‌های نام برده در نهایت به صورت مشترک و در کنار یکدیگر در خودروهای جگوار لندروور به کار خواهند رفت.

ماشین هوشمند خودران جگوار

اولین قابلیتی که جگوار در برنامه‌ی چهار ساله‌ی خود توسعه‌ی آن را آغاز می‌کند، با نام Roadwork Assist شناخته می‌شود. این سیستم با استفاده از دوربین‌های استریو، نقشه‌ای سه بعدی تهیه می‌کند که خودرو با استفاده از آن از عملیات‌های در حال اجرا روی جاده‌های مطلع شود. بدین ترتیب خودرو به راننده در خصوص بخش‌هایی از جاده که تحت عملیات بازسازی قرار دارند، اخطار‌های لازم را می‌دهد. تونی هارپر مدیر تحقیق و توسعه‌ی جگوار در خصوص این سیستم گفت که در مرحله‌ی اول توانایی اطلاع‌رسانی به راننده را دارد و پس از توسعه‌ی بیشتر امکان کنترل خودرو و هدایت آن به بخش‌های دیگر جاده را به صورت خودکار، دارد.

یکی دیگر از تکنولوژی‌های در حال توسعه‌ی جگوار Safe Pullaway‌ نام دارد. این تکنولوژی نیز از دوربین‌های تعبیه شده در خودرو بهره می‌برد تا از برخورد بین خودرو‌ها در ترافیک‌های سنگین و هنگام پارک جلوگیری کند. این سیستم به صورت پیاپی محیط اطراف خودرو را بررسی می‌کند و در صورت وجود مانعی که راننده از آن بی‌خبر است و احتمال برخورد وجود دارد، به صورت خودکار خودرو را متوقف و آن را هدایت می‌کند.

در نهایت نیز باید به تکنولوژی جدید جگوار با نام Over the Horizon Warning اشاره کرد. این سیستم از تکنولوژی ارتباط خودرو‌ها با یکدیگر استفاده می‌کند. این تکنولوژی می‌‌تواند به رانندگان اطلاعات ارزشمندی از شرایط موجود اعم از وجود اشیایی در جاده، ترافیک سنگین و ترمز شدید خودروی مقابل بدهد. توسط این تکنولوژی، خودرویی که در حال ترمزگیری است، به خودرو‌های پشتی خود سیگنال مخصوصی ارسال می‌کند و آن‌‌ها را از شرایط خود مطلع می‌کند تا برخوردی بین آن‌ها شکل نگیرد. یکی دیگر از کاربرد‌های این تکنولوژی برای خودروهای اورژانس اعم از پلیس و آمبولانس است. بدین ترتیب این دسته از خودرو‌های می‌‌توانند بدون نیاز به فعال کردن آژیر، حضور خود را به خودروهای مقابل اطلاع بدهند تا آن‌‌ها به صورت خودکار لاین مربوطه را خالی کنند. این تکنولوژی می‌تواند به خدمات رسانی نیرو‌های دولتی کمک شایانی بکند.

ماشین هوشمند خودران جگوار

تونی هارپر در خصوص تکنولوژی‌های هوشمند و خودران در حال توسعه گفت که این دسته از سیستم‌های می‌توانند در جهت کمک به راننده‌ها استفاده شوند. بدین ترتیب که راننده‌ها در شرایط مورد نظر خود هدایت خودرو را برعهده بگیرند و در جاده‌های خسته کننده سیستم خودران را فعال کنند. این تکنولوژی‌ها صرفا برای هدایت خودکار خودرو استفاده نمی‌شوند و حتی در شرایطی که راننده‌ اقدام کنترل خودرو می‌کند، فعال باقی می‌مانند و می‌توانند به وی کمک شایانی در این زمینه بکنند. هارپر در ادامه گفت:

فرض کنید با این که راننده‌ی حرفه‌ای هستید، اما سیگنال خطری از خودرو‌های مقابل در خصوص وجود خطر‌ی مخفی دریافت می‌کنید. این موضوع می‌‌تواند کمک بزرگی به رانندگی روزمره کند.

جگوار-لندروور سرمایه‌گذاری در تولید خودرو‌های هوشمند و خودران کرده‌‌اند و در نظر دارند به زودی به تولید و عرضه‌ی آن‌ها به بازار بپردازند. در ادامه می‌توانید پیش‌نمایشی از تکنولوژی‌های خودران جگوار را مشاهده کنید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات