آیا اپل قصد خریداری سهام مسابقات فرمول یک را دارد؟

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طی روز‌های گذشته شایعاتی در رقابت‌های فرمول یک منتشر شده است. طی این شایعات اپل قصد خریداری حق تجاری و سهام رقابت‌های فرمول یک را دارد. برای اطلاع از جزئیات این اخبار، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این روزها شایعاتی در رابطه با فرمول یک قوت گرفته که طی آن‌ها شرکت اپل ممکن است درصدد خرید حق تجاری و سهام مسابقات فرمول یک باشد.

خریداری سهام دنیای فرمول یک که در حال حاضر بخش زیادی از آن در اختیار شرکت CVC است، از بحث‌های داغ این روز‌های معتبرترین مسابقه‌ی اتومبیلرانی جهان است. اما این نخستین بار است که نام شرکت معتبر سازنده‌ی گوشی‌های آیفون و لپتاپ‌های مک‌بوک در این اخبار ذکر می‌شود.

این شایعات در هفته‌ی گذشته و پس از گزارش یکی از نشریات فرمول‌ یک به نقل از جو ساورد، بلاگر نام و‌ آشنای این رقابت‌ها، شروع شد. اما رسانه‌های دنیای ورزش و تکنولوژی به این موضوع با شک و تردید نگاه کرده‌اند.

بنا بر اظهارات Apple Insider، این نشریه جزییات بیشتری را در این مورد بیان نکرده است و بدین ترتیب نمی‌توان به گفته‌های وی اعتماد کرد. نشریه‌ی معتبر Business Insider نیز در این خصوص گفت: «در حال حاضر هیچ مدرک معتبری برای اثبات این شایعات وجود ندارد.»

گرندپری بریتانیا 2016 فرمول یک

برای اپل که در حوزه‌ی ورزش حضوری ندارد، هیچ چیزی مثل پرداخت میلیاردها دلار بابت خرید سهام تجاری فرمول یک غیر عادی و دور از ذهن نیست.

اما در طرف مقابل دلایل زیادی می‌توان در خصوص اقدام احتمالی غول فناوری کوپرتینو یافت. مالکیت فرمول‌ یک برای اپل می‌تواند به پروژه‌ی خودروی این شرکت با نام پروژه‌ی تایتان، کمک شایانی کند. همکاری با بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شرکت‌های خودروسازی دنیا اعم از فراری و مک‌لارن می‌تواند قدم رو به جلویی برای اپل باشد.  این در حالی است که کنترل یک ورزش معتبر جهانی مثل فرمول‌ یک می‌تواند به اپل در ارتقای سرویس تلویزیون این شرکت و پخش محتوای اختصاصی، کمک بزرگی کند. هم‌چنین باید به بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار پول نقد اپل اشاره کرد که مجبور به سرمایه‌گذاری آن در خارج از خاک ایالات متحده است.

هنوز مقامات رسمی اپل و مسئولین فرمول یک در خصوص شایعات موجود، اظهار نظری نکرده‌‌اند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اپل اقدام به خرید حق تجاری مسابقات فرمول یک می‌کند؟ چه دلایلی برای این اقدام وجود دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات