خودروی خورشیدی غزال ۳ از خزر تا خلیج فارس سفر می‌ کند

شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی خورشیدی غزال ۳ که توسط دانشجویان ایرانی طراحی شده است، سفر خزر تا خلیج فارس خود را آغاز کرد. این خودروی برقی ایرانی انرژی‌ خود را از باتری‌های سلولار یا همان خورشیدی موجود در بدنه و سقف تأمین می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این خودرو و سفر پیش رویش همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سفر خودروی خورشیدی غزال ۳ امروز از منطقه آزاد انزلی آغاز شد. مدیر طرح این خودروی خورشیدی توضیح داد: «آرش روشن فر یکی از دانشجویان طراح این خودرو سفرش را در قالب تور خزر -خلیج فارس امروز از منطقه آزاد انزلی آغاز کرد. سفر خودروی خورشیدی غزال ۳، هشت روزه است و بعد از پیمودن ۲ هزارو ۷۰۰ کیلومتر به جزیره کیش منتهی می‌شود. مسیر حرکت این خودرو انزلی ، رشت ، قزوین ، تهران ، قم ، کاشان ، اصفهان ، بندرعباس و کیش است.»

خودروی خورشیدی غزال ۳

به گفته‌ی مدیر خودروی خورشیدی غزال ۳، این خودروی ایرانی در مسابقات جهانی خودروهای انرژی پاک که در سال ۲۰۱۵ میلادی در استرالیا برگزار شد، در بخش سرعت مقام سوم را بدست آورد.

کارن ابری نیا ضمن اشاره به اینکه مواد بکار رفته برای ساخت این خودرو فیبر کربن است، اعلام کرد: «خودروی خورشیدی غزال ۳ ، دو موتور الکتریکی دارد و در روز می‌توان حداکثر به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت با آن رسید.»

با شارژ باطری ، در شب هم می توان با این خودرو سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، ۴۰۰ کیلومتر را طی کرد. نسل چهارم خودروی غزال ایرانی در دست ساخت است. بنا به ادعای سازندگان این خودرو، خودروی خورشیدی غزال ۳  اولین خودروی برقی دو سرنشین در خاورمیانه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات