ایلان ماسک از کار روی یک برنامه‌ی محرمانه خبر داد

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک در هفته‌ی جاری از کار روی یک برنامه‌ی محرمانه و جامع جدیدی پرده برداشت. هنوز مشخص نشده است که وی دقیقا چه برنامه‌ای را مد نظر داشته است. اما به نظر می‌رسد که به زودی شاهد اعلام یک خبر مهم از سوی تسلا باشیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدیر عامل شرکت تسلا ایلان ماسک روز یکشنبه در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرد که بخش دوم از «طرح جامع محرمانه» یا (Top Secret Master Plan) به زودی منتشر خواهد شد. این توییت که حاکی از یک طرح جدید بلند مدت است خبر آن درست در زمانی ارسال شده است که سازنده‌ی معروف خودروهای الکتریکی اخیرا مشکلاتی را در مقابل خود می‌بیند. دو مورد از تصادف‌های مربوط به خودروهای مدل اس و مدل ایکس در حال حاضر توسط اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) تحت بررسی قرار دارند و علاوه بر این، چند هفته پیش، ماسک اعلام کرد که قصد دارد تا تسلا را با کمپانی ساخت پانل‌های خورشیدی موسوم به سولار سیتی ادغام کند که خبر اخیر نیز به مذاق برخی از افراد خوشایند نیامد و بازخوردهای منفی را برای ماسک در پی داشت.

 در حالی که توییت ماسک اطلاعات زیادی را آشکار نمی‌کند، اما در واقع به نوعی منعکس‌کننده‌ی پستی است که در ماه آگوست ۲۰۰۶ با عنوان «طرح جامع سری تسلا موتورز (فقط بین من و شما)» نوشته شده بود. در آن زمان، تسلا در حال کار بر روی یک رودستر تمام الکتریکی بود که نخستین خودروی تمام الکتریکی تسلا به شمار می‌رفت. اما آن طرح اصلی، مقاصد سازنده‌ی خودروی الکتریکی برای تولید مدل اس و یک خودروی چهاردر کوچک‌تر را نشان می‌داد که در نهایت تبدیل به خودروی مدل ۳ شد که احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۷ شاهد حضور آن در بازار خواهیم بود.

متن توییت وی به صورت زیر است:

در حال کار روی بخش دوم برنامه‌ی جامع سری هستیم. امیدواریم که در آخر هفته‌ی جاری اخبارش را منتشر کنیم.

هفته‌ی گذشته، یک مدل ایکس در بزرگراه اصلی پنسیلوانیا دچار تصادف شد و در پی آن، صاحب خودرو به افسر پلیس حاضر در صحنه اظهار کرده است که خودرو در لحظه‌ی تصادف در حالت اتوپایلت یا رانندگی خودکار قرار داشته است. NHTSA اعلام کرده که تصادف اخیر را مورد بررسی قرار می‌دهد و روی روشن بودن یا نبودن حالت رانندگی نیمه‌خودکار در حین تصادف تحقیق خواهند کرد. اما کمپانی تسلا نیز اعلام کرده، باور ندارند که حالت نیمه‌خودکار این خودرو در حین تصادف روشن بوده باشد. آخرین تصادف نیز مربوط به حادثه‌ای است که NHTSA پس از اتمام بررسی‌ها اعلام کرد که در تصادف رخ داده در ۷ مه سال ۲۰۱۶ که با یک خودروی مدل اس اتفاق افتاده و راننده‌ی آن نیز در اثر سانحه جان خود را از دست داده، خودرو در حالت اتوپایلت قرار داشته است.

مرسدس بنز
تسلا مدل ایکس
تسلا
تسلا

ماسک همچنین به عنوان رئیس هیئت مدیره و سهامدار اصلی سولارسیتی فعالیت دارد که تسلا پیشنهاد داده است تا این مجموعه را خریداری کند. ماسک باور دارد خرید سولارسیتی باعث خواهد شد تا کمپانی خودروساز بتواند وارد بازار خدمات خانه‌ها و همچنین بازار تجارت انرژی پایدار شود. این پیشنهاد خرید شماری از انتقادات را به ویژه از سوی جیم کانوس (Jim Chanos) از مرکز کنیکاس اسوشیتز در پی داشت که آن را به عنوان یک نمونه‌ی شرم‌آور از طرز مدیریت سهامی در بدترین حالتش تعبیر کرد.

 شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ کمپانی تسلا از چه برنامه‌ای پرده بر خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات