فروش مرسدس بنز در نیمه‌ اول سال ۲۰۱۶ از مرز یک میلیون دستگاه گذشت

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برای اولین بار در تاریخ ۹۰ ساله­‌ی شرکت مرسدس بنز، این شرکت توانست به رکورد فروش یک میلیون خودرو در نیمه­‌ی اول امسال دست پیدا کند. برای آگاهی از جزئیات آمار و ارقام فوق‌العاده‌ی فروش این خودروساز بزرگ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خودروساز آلمانی مرسدس بنز از ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری، تعداد ۱٬۰۰۶٬۶۱۹ دستگاه خودرو را در سراسر جهان تحویل مشتریان داد که نشان­‌دهنده‌ی رشد ۱۲.۱ درصدی نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۵ است. این آمار و ارقام موجب شد که شرکت مرسدس بنز لیست فروش خود را برای چهلمین ماه متوالی اعلام کند که شاهد رشد ۱۱.۱ درصدی نسبت به ماه ژوئن سال گذشته هستیم.

با بررسی توزیع فروش این شرکت در سراسر جهان مشاهده می‌شود که قاره‌ی اروپا با عرضه‌ی ۴۴۴٬۵۸۱ دستگاه بیشترین بازار فروش را به خود اختصاص داده است. قاره­‌ی آسیا نیز با فروش ۳۴۶٬۲۲۰ دستگاه در رده‌ی بعدی قرار می­‌گیرد که از این میان تعداد ۲۱۹٬۹۹۹ دستگاه، در کشور چین فروش رفته است که همین موضوع موجب تبدیل‌ شدن آن به مهم‌ترین کشور در میان مشتریان مرسدس بنز شده است. همچنین شاهد رشد ۳۳.۱ درصدی نسبت به نیمه­‌ی اول سال گذشته هستیم.

طبق گزارشات، مدل‌های SUV متنوع مرسدس بنز با فروش ۳۳۹٬۵۴۱ دستگاه، پرطرفدارترین مدل خودروهای این شرکت به شمار می‌آید. مدل‌های جمع و جورتر و کوچک‌تر در رده‌های بعدی قرار می­‌گیرند. تعداد ۳۱۹٬۶۲۶ دستگاه مرسدس بنز کلاس‌های A و B و CLA و GLA در سراسر جهان به فروش رفته است که در این میان کلاس C به تنهایی ۲۰۰٬۰۰۰ دستگاه را به خود اختصاص داده است اما جزییات و آمار فروش مدل­‌های دیگر این شرکت منتشر نشده است.

الا کالنیوس، عضو هیئت مدیره­‌ی شرکت دایملر AG و مسئول بازاریابی و فروش شرکت مرسدس بنز در رابطه با این آمار و ارقام می­‌گوید:

در ماه ژوئنی که سپری شد، توانستیم از مرز فروش یک میلیون دستگاه عبور کنیم که این عدد بیشترین فروش نیم سالانه‌ی کل تاریخ مرسدس بنز است. یک سوم از کل این فروش را مدل‌های بخش شاسی بلند تشکیل داده بودند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی استقبال گسترده‌ی مشتریان از مدل‌های جدید SUV ما است.
۱
۲
۳
۶
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات