تیونینگ گسترده بی ام و M4 توسط جی پاور

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جی پاور با رونمایی از جدیدترین پکیج تیونینگ خود که مخصوص بی‌ام‌و M4 طراحی شده است نشان می‌دهد که چطور می‌توان این کوپه‌ی سریع را از این هم سریع‌تر ساخت. برای آشنایی بیشتر با این خودرو، در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

آیا می‌دانستید که بی‌ام‌و M4 GTS قیمتی تقریبا دو برابر یک بی‌ام‌و M4 معمولی دارد؟ قیمت تقریبی این خودرو حدود ۱۴۲ هزار یورو یا چیزی حدود ۱۶۱ هزار دلار آمریکا است؛ البته این مبلغ برای کسانی که شیفته‌ی این خودرو هستند اهمیتی ندارد. نکته‌ی جالب دیگری که در مورد بی‌ام‌و M4 GTS وجود دارد این است که از این خودرو تنها به تعداد محدود ۷۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد و این خود یکی از دلایل گران قیمت بودن این خودرو است. با این حال همین میزان از جذابیت و قابلیت نیز همچنان ظرفیت افزایش و ارتقا را دارد و در همین راستا نام کمپانی جی پاور با بیش از ۳۵ سال سابقه در تیونینگ و ارتقای مدل‌های M بی‌ام‌و به میان می‌آید.

متخصصین جی پاور، M4 GTS را خودرویی بسیار مناسب برای نصب واحد کنترل الکترونیکی مخصوص جی پاور یافتند، این واحد کنترل الکترونیکی، Bi-Tronik 2 V3 نام دارد. آن‌ها تغییرات را نه در یک مدل بلکه در چهار دستگاه بی‌ام‌و M4 GTS انجام دادند.

هدف جی پاور از تقویت این خودرو دستیابی به قدرتی بیش از ۶۱۵ اسب بخار بود. آن‌ها کار را با بهینه سازی ورودی هوای پیشرانه و سپس نصب توربین و هوزینگ توربین جدید برای این خودرو شروع کردند، همچنین لوله‌های مانیفولد اگزوز نیز با نمونه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ تعویض شده و برای افزایش بوست توربو و همچنین کاهش فشار برگشتی، مبدل کاتالیستی را از سیستم اگزوز این ماشین حذف کرده‌اند. همچنین Bi-Tronik 2 V3 نیز مجددا برای این خودرو برنامه‌ریزی شده است.

بی ام و M4

در نتیجه، قدرت پیشرانه‌ی دو توربوی ۳ لیتری شش سیلندر خطی این خودرو از عدد ۵۰۰ به ۶۱۵ اسب بخار افزایش یافته است. ضمن اینکه حداکثر گشتاور تولیدی پیشرانه نیز از ۶۰۰ نیوتون متر به ۷۶۰ نیوتن‌متر رسیده است. این محصول ارتقا یافته توسط جی پاور، با استفاده سیستم لانچ کنترل می‌تواند تنها در ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

درکنار این مشخصات، این امکان وجود دارد که M4 GTS را بدون بهینه‌سازی‌های مکانیکی و تنها با بسته‌ی ارتقای نرم افزاری که فقط شامل واحد کنترل الکترونیکی موتور Bi-Tronik 2 V3 می‌شود خریداری کرد. در این حالت قدرت خودرو به ۵۷۵ اسب بخار افزایش یافته و گشتاور آن معادل ۷۴۰ نیوتون متر خواهد بود.

در مورد بهینه سازی‌های صورت گرفته در بخش شاسی، باید گفت که جی پاور تنها به تعویض رینگ‌ها اکتفا کرده است. دلیل این امر نیز وجود سیستم تعلیق قابل تنظیم بسیار فوق العاده و کارآمدی است که به صورت استاندارد در بی‌ام‌و M4 GTS موجود است. این رینگ‌ها ساخت خود جی پاور هستند و HURRICANE RR نام دارند. رینگ‌های مذکور فوق سبک وزن دارای قطر ۲۱ اینچ بوده و روی آن‌ها تایرهایی دیواره کوتاه با عملکرد بالا سوار شده است.

بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
بی ام و M4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات