سیستم EyeSight در اکثر خودروهای سوبارو نصب شده است

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تقریبا نیمی از خودروهایی فروش رفته‌ی سوبارو در سال جاری مجهز به نسل سوم سیستم پیشگیری از تصادف این کمپانی یعنی EyeSight بوده اند. برای اطلاع از جزئیات این خبر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

آمارها نشان می‌دهد که سیستم پیشگیری از تصادف انحصاری سوبارو که با نام EyeSight شناخته می‌شود، در نیمی از خودروهای فروخته شده توسط این شرکت نصب شده است.

این سیستم شامل چند بخش است؛ دوربین‌هایی که توانایی درک روشن شدن چراغ‌های خطر خودروی جلویی را دارند، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی فرمان و ترمز اضطراری، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم هشدار حرکت خودروی جلویی (این آخری در ترافیک‌های سنگین برای رانندگان تنبل بسیار مفید است).

این سیستم نخستین بار چند سال پیش، به عنوان یک آپشن اضافی در مدل‌های رده بالا و فول آپشن سوبارو عرضه شد. پس از آن سوبارو به مرور سیستم دوربین را در مدل‌های اصلی خود گسترش داد و از اوایل امسال دیگر تمامی مدل‌های سوبارو لیبرتی‌ها و اوتبک‌های اتوماتیک مجهز به این سیستم هستند. و مدل‌های XT پریمیوم و 2.5i-S فارستر نیز از این سیستم بهره مند هستند. مدل جدید سوبارو که اخیرا به بازار آمده و Levorg نام دارد نیز در تمامی مدل‌های خود از این سیستم استفاده می‌کند.

نسل جدید سوبارو ایمپرزا (که بر روی پلتفرم جدید ماژولار سوبارو ساخته شده است) نیز در زمان عرضه‌ی خود در اواخر سال ۲۰۱۶ به سیستم EyeSight مجهز خواهد بود. همچنین نسل آینده‌ی سوبارو XV و سوبارو فارستر نیز که در اواسط سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد از EyeSight بهره‌مند خواهند بود.

سوبارو

بنابر گفته های نیک سنیور، مدیرعامل سوباروی استرالیا، این قضیه نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های ایمنی پیشگیرانه تا چه حد می‌توانند بازار را در تسخیر خود در بیاورند.وی می‌گوید:

داستان سیستم های ایمنی به طور انحصاری و منحصر به فردی قوی است.

بر اساس آمارها ۵۰.۱ درصد خودروهای فروش رفته از آغاز امسال تا کنون به سیستم EySight مجهز شده‌اند. با اینکه این اکثریت بسیار شکننده است اما قابل چشم پوشی نیست.

برای اثبات موثر بودن این تکنولوژی‌ها، سوبارو آماری را منتشر کرده که از ناوگان ۵۶۵ خودرو در آدلاید استرالیا گرفته شده است. این خودروها شامل ۱۲۵ دستگاه سوبارو بودند که ۵۱ عدد از آن‌ها به سیستم EyeSight مجهز بودند.

سنیور در این خصوص می‌گوید:

بر اساس این آمار این خودروها از تاریخ ۱ ژانویه‌ی ۲۰۱۴، ۳۵۸ مورد تصادف داشته‌اند؛ از این تعداد ۶۸ برخورد مربوط به سپر جلو، ۱۹ عدد برخورد به خودروی جلویی و ۲۶ مورد برخورد با حیوانات بوده است. از این تعداد برخورد و تصادف، تنها یک مورد مربوط به خودروی مجهز سیستم EyeSight بوده. خسارت این خودرو مربوط به سپر جلو بوده که در هنگام پیچیدن خودرو در یک پیچ، با خودروی دیگری برخورد کرده بود که این خودرو از دید سیستم EyeSight پنهان مانده بود.
سوبارو

سوبارو سعی دارد که اهمیت سیستم‌های ایمنی قدرتمند را نشان دهد و کاری کند که این سیستم‌ها نیز همانند پیشرانه‌های باکسر و سیستم چهارچرخ محرک، به یکی از مشخصه های خودروهای تولیدی این شرکت بدل شود.

سوبارو همچنین قصد دارد که سیستم Vision Assist را نیز روی مدل‌های بیشتری از محصولات خود نصب کند. این سیستم شامل هشدار نقطه کور، کمکی تعویض خطوط، آینه‌ی دید عقب تیره شونده به صورت خودکار، حسگر کمکی و هشدار ترافیک است.

سوبارو استرالیا در حال شکستن رکوردها در بخش فروش است و در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ توانسته فروش خود را با ۱۱ درصد افزایش به ۲۴ هزار و ۶۱ دستگاه برساند. همچنین سوبارو ۴ درصد بازار را در اختیار خود گرفته که چنین رکوردی در تاریخ این شرکت بی‌سابقه است. بیش از نیمی از فروش محصولات این شرکت در استرالیا را نیز خودروی فارستر به خود اختصاص داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات