همکاری فولکس‌واگن و ال جی برای همگام ‌سازی خانه و خودرو

دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر از خانه‌ی خود بیرون آمدید و ناگهان یادتان افتاد که چراغ‌های منزل را خاموش نکرده‌اید، دیگر جای نگرانی نیست؛ خودروهای فولکس‌واگن به زودی قادر به حل این دسته از مشکلات خواهند بود. این خودروساز به همراه شرکت صاحب‌نام ال‌جی، قصد توسعه‌ی سامانه‌ی ارتباطی خانه و خودرو را دارند. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت آلمانی فولکس‌واگن روز چهارشنبه اعلام کرد که با مشارکت شرکت ال‌جی، قصد توسعه‌ی سامانه‌ی ارتباطی جدید خودروهای خود را دارد. این دو شرکت‌ در یک سال آینده و با همکاری یکدیگر، پلتفرم ارتباطی جدیدی را پدید خواهند‌ آورد که نه‌تنها یک ویژگی‌ جالب و سرگرم‌کننده است، بلکه پلی ارتباطی میان خانه و خودروی شما ایجاد می‌کند.

با وجود فناوری‌های جدید سامانه‌ی ابری، این پلتفرم، پیوندی میان خودروها و خانه‌های هوشمند برقرار می‌کند و امکان کنترل و پایش دستگاه‌های هوشمند درون خانه‌ مانند چراغ‌ها، دزدگیر و سایر لوازم را مستقیماً از پشت فرمان خودرو فراهم می‌کند. شرکت فولکس‌واگن و ال‌جی سامانه‌ای مجهز به مدار هشدار حساس به محیط طراحی کرده‌اند که می‌تواند پیام‌ها و سیگنال‌ها را به شکلی ایمن منتقل کند.

مدت‌زمان زیادی از اولین حضور و تجربه‌ی ال‌جی در صنعت خودروسازی گذشته است. این شرکت از سال ۲۰۰۷ به تولید محصولات صوتی و تصویری خودروها مشغول است. ریچارد چوی، رئیس مرکز سرویس ابری ال‌جی می‌گوید: از نظر ما تخصص شرکت ال‌جی در فناوری‌های هوشمند به همراه برتری شرکت فولکس‌واگن در حوزه‌ی خودروسازی انقلابی در نوع تعامل رانندگان با خودروهایشان به پا خواهد کرد.

از سویی، شرکت فولکس‌واگن در ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۰ نوع خودروی الکتریکی جدید تولید کند؛ بنابراین، مطابق تخمین ۲۵ درصدی از مقدار کل فروش خودروهای این شرکت، انتظار می‌رود که سالانه در حدود ۲ تا ۳ میلیون خودروی الکتریکی را به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات