تیونینگ خودروهای اسمارت توسط برابوس

جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برابوس که تاکنون به تقویت مدل‌های قدرتمند AMG می‌پرداخت، حال تغییراتی را روی خودروی کوچک شهری اسمارت اعمال کرده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو‌های کوچک اما توانمند، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برابوس به تیونینگ و تقویت خودروهای اسپرت و قدرتمند AMG مشهور است، اما این تیونر تجربه‌ی کار روی خودروی کوچک اسمارت و کمی سریع‌تر کردن این خودرو را نیز دارد. اسمارت برابوس از پیشرانه‌ی سه سیلندر به قدرت ۱۰۹ اسب بخار استفاده می‌کند و برای کسانی که خواهان کمی سروصدا و قدرت بیشتری در شهر هستند گزینه‌ی بسیار مناسبی است.  

پیشرانه‌ی سه سیلندر برابوس نسبت به نسخه‌ی استاندارد اسمارت دارای ۲۰ درصد قدرت و ۲۵ درصد گشتاور بیشتری است. این به این معنی است که اسمارت برابوس قدرت ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد که برای ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اسمارت فورتو و کابریوله در ۹.۵ ثانیه کافی است.

نسخه‌ی بزرگ‌تر و سنگین وزن‌تر اسمارت یعنی مدل فورفور نیز از پیشرانه‌ای با قدرت یکسان استفاده می‌کند؛ ولی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این نسخه معادل ۱۰.۵ ثانیه است. گرچه حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر این مدل نسبت به مدل فورتو ۲۰ کیلومتر بیشتر است.

تولید قدرت بالا یک بحث است و توانایی انتقال این قدرت به سطح جاده نیز مبحثی دیگر. بنابراین برابوس این خودرو را به سیستم تعلیق اسپرت، فرمان بهینه شده و استارت ریس مجهز کرده است. در ضمن سیستم کنترل کشش این خودرو نیز مجدد کالیبره و تنظیم شده است تا اسمارت را سریع‌تر از قبل سازد.

چیزی که خودروهای برابوس را در هنگام حرکت در اتوبان همیشه متمایز می‌سازد، استفاده از رنگ مشکی در آن‌ها است. اما متاسفانه اسمارت برابوس از این رنگ‌آمیزی مشکی بی‌بهره است؛ البته به جای آن از ست رینگ‌های یک تکه‌ی آلومینیومی، دیفیوزر عقب و سراگزوز کرومی بهره‌مند است. اگر این‌ها کافی نباشند امکان سفارش تریم xclusive با تودوزی چرم سوراخ‌دار همراه دوخت کنتراست و همچنین صفحه نشان دهنده‌های منحصر به فرد وجود دارد.

قیمت اسمارت فورتو برابوس معادل ۲۱ هزار و ۸۶۸ دلار، مدل فورتو کابریوله برابوس برابر با ۲۵ هزار و ۴۸۵ دلار و در نهایت مدل بزرگ‌تر فورفور برابوس نیز معادل ۲۲ هزار و ۷۶۷ دلار است که در صورت سفارش پکیج xclusive باید علاوه بر مبالغ بالا ۳ هزار و ۳۲۹ دلار دیگر نیز پرداخت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات