تنها دو نفر در شرکت AMG برای تولید پیشرانه پاگانی هوایرا آموزش دیده‌ اند

پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در این مقاله، گزارشی از تخصصی‌ترین و ویژه‌ترین قسمت شرکت AMG ارائه خواهد شد، جایی که پیشرانه‌های پاگانی هوایرا و AMG GT3 متولد می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این بخش از کارخانه‌ی AMG با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تمام پیشرانه‌هایی که در کارخانه‌ی AMG ساخته می‌شوند به دلیل طبیعت ساخت و مونتاژ دستی آن‌ها، ویژه و خاص به شمار می‌آیند؛ اما برخی از آن‌ها خاص‌تر هستند. از جمله پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری خودروی مسابقه‌ای AMG GT3 (نسخه‌ی مشابه همین پیشرانه در مدل SLS AMG استفاده شده است) و دیگری پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری پاگانی هوایرا جز این دسته به شمار می‌روند. این پیشرانه‌ها، تولید بسیار محدودی دارند و هر دو نوع در گوشه‌ی کوچکی از کارخانه توسط تیم چهار نفره‌ای تولید می‌شوند. شاید تصاویر این بخش خیلی ساده و معمولی به نظر برسد، اما در واقع این فضای کوچک جایی است که یکی از بزرگ‌ترین و برترین پیشرانه‌های جهان در آن ساخته می‌شود.

1

اگر در سفر خود به اروپا شانس مشاهده‌ی نزدیک از امکانات و تجهیزات کارخانه AMG را در شهر آفالترباخ داشته باشید، این شرکت را به محراب صنعتی مقدسی برای خدایگان سرعت تشبیه خواهید کرد. در واقع AMG جایی است که هرکسی از بودن در آن لذت ‌می‌برد. تمامی بخش‌های کارخانه که پیشرانه‌های پرقدرت AMG در آن و به کمک دست ساخته می‌شوند، بسیار جذاب و تأثیرگذار است؛ اما این بخش کوچک واقعا خاص است.

هر مکانیکی که در شرکت AMG استخدام می‌شود، سه سال دوره‌ی کارآموزی و دو ماه دوره‌ی آموزش‌های تکمیلی را پشت سر می‌گذارد، اما تنها چهار نفر برای ساخت این ابرپیشرانه انتخاب شدند. دو نفر برای ساخت پیشرانه‌ی پاگانی هوایرا و سه نفر برای ساخت پیشرانه‌ی GT3 آموزش دیده‌اند. مردی که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از افراد این بخش است و مایکل کبلر نام دارد و تنها کسی است که برای ساخت هر دو پیشرانه آموزش دیده است و این موضوع او را تبدیل به یکی از مهم‌ترین افراد کارخانه‌ی AMG کرده است.

3

در دنیای AMG، همه‌چیز درباره‌ی این دو پیشرانه خاص است، هم نادر بودن آن و هم  زمانی که صرف ساختن هر کدام می‌شود. درحالی‌ که تنها ساعات اندکی صرف ساخت پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری به همراه توربوشارژر دوقلو مدل C63 و AMG GT می‌شود، ساخت موتور AMG GT3 حدود دو و نیم روز طول می‌کشد. از زمانی که این پیشرانه بر روی خودروی مسابقه AMG GT3 به کار گرفته شد، هر بخش کوچک باید با جزییات دقیق به فدراسیون جهانی خودرو (FIA) گزارش شود تا احتمال تقلب وجود نداشته باشد. در این بخش صبر، عنصری بسیار مهم به شمار می‌رود.

2

برخلاف پیشرانه‌ی GT3، تنها حدود یک روز برای تولید پیشرانه‌ی پاگانی هوایرا وقت صرف می‌شود، اما از آنجایی‌ که تولید این پیشرانه بسیار محدود است، تنها دیدن یکی از آن‌ها بر روی میزکار به‌ خودی‌ خود کافی است. جالب است بدانید شرکت AMG به‌تازگی تصمیم گرفت تا تولید پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندری را به کارخانه‌ی مرسدس انتقال دهد. علت این امر شلوغ شدن بیش از حد کارخانه برای ساخت پیشرانه‌های ۸ سیلندر است. اما پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندری پاگانی هوایرا یک استثنا است.

درحال‌حاضر، کبلر و همکارانش پیشرانه‌ی GT3 را با نرخ ۶ عدد در هفته تولید می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که تولید پیشرانه‌ی هوایرا پس از مشخص شدن ویژگی‌های مدل بی‌نظیر هوایرا BC، مجددا از سر گرفته می‌شود. نمایندگان پاگانی، نوید عرضه‌ی این خودرو را با پیشرانه‌ی ۸۰۰ اسب‌بخار یا بیشتر در بهار پیش رو دادند.

4

آنچه که درباره‌ی این بخش کوچک از کارخانه‌ی AMG مورد‌ توجه قرار می‌گیرد این است که در نگاه اول خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد و هیچ تفاوتی با باقی خطوط مونتاژ کارخانه ندارد، اما این موضوع تا وقتی است که از آنچه در این بخش ساخته‌ می‌شود بی‌اطلاع باشید و آن هنگام است که ورق برمی‌گردد.

5
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات