تویوتا ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو را به دلیل نقص در ایربگ فراخوانی کرد

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
داستان تکراری فراخوان خودروها و بروز عیب در تعداد بسیاری از مدل‌های یک شرکت، نه تنها به پایان نمی‌رسد بلکه روز به روز در حال افزایش است. حال تویوتا ۱.۴ میلیون دستگاه از مدل‌های پریوس و لکسوس CT200h را به دلیل نقص در سیستم ایربگ، برای تعمیر فراخوان کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تویوتا ۱.۴ میلیون دستگاه از خودروهای تولیدی خود را که به ایربگ‌های پرده‌ای ساخت شرکت سوئدی اتولیو مجهز بودند را برای تعمیر فراخوان کرده است. مدل‌های فراخوان شده شامل تویوتا پریوس و لکسوس CT200h هستند. تمامی خودروهای مذکور در بازه‌ی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ تولید و به بازار عرضه شده‌اند. 

طبق گزارش‌های منتشر شده تعداد زیادی از این خودروها با نقص در ایربگ‌های جانبی خود مواجه هستند. امکان انفجار خود به خود ایربگ‌های پرده‌ای و آسیب رسیدن به سرنشینان در این خودروها وجود دارد. 

طبق اعلام شرکت اتولیو تا کنون ایربگ پرده‌ای هفت دستگاه پریوس به صورت خود به خود فعال شده است. تمامی حوادث گزارش شده زمان رخ داده‌اند که خودرو در حال پارک و خالی از سرنشین بوده است. بدین ترتیب این نقص فنی تا کنون صدمه‌ی جانی در پی نداشته است. اتولیو هنوز علت نقص فنی را نیافته است و تنها به تعویض نمونه‌های معیوب با انواع جدید و سالم اقدام می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که ایربگ‌های پرده‌ای معیوب نام‌برده تنها در خودروهای تویوتا پریوس و لکسوس CT200h به کار رفته‌اند. 

لکسوس CT200H 2011

طبق گفته‌ی تویوتا شکافی بین دو محفظه‌ی چاشنی ایربگ در مرور زمان ایجاد می‌شود که منجر به جدا شدن محفظه‌ها از یکدیگر می‌شود و هنگام باز شدن ایربگ امکان پرتاب شدن محفظه‌ی چاشنی به داخل کابین نیز وجود دارد. این مشکل در اثر عملیات جوشکاری نامناسب شرکت سازنده‌ ایجاد می‌شود. هنوز به طور دقیق اقدامات مورد نیاز برای رفع این نقص اعلام نشده است. اما ظاهرا عاملیت‌های خدمات پس از فروش تویوتا در وهله‌ی اول از براکت پشتیبان برای جلوگیری از ایجاد ترک بین محفظه‌های چاشنی استفاده می‌کنند. 

تویوتا به زودی به تمامی مالکان خودروهای معیوب در سرتاسر جهان برای مراجعه به دفاتر خدمات پس از فروش اطلاع‌رسانی می‌کند. در صورتی که مالک یکی از خودروهای تویوتا پریوس یا لکسوس CT200h مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ هستید، برای اطمینان از عدم وجود هرگونه مشکل با خدمات پس از فروش تویوتا در ایران تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات