تولید آسفالت از مدفوعات حیوانی

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گروهی از دانشجویان و محققان دانشگاه کارولینای شمالی به دستاوردهای جدیدی برای کاهش هزینه‌‌ی ساخت آسفالت جاده‌‌ها و اثرات زیست‌محیط‌‌ آن دست پیدا کردند؛ این دانشجویان با استفاده از مدفوع خوک موفق به تولید آسفالت مناسب برای جاده‌‌ها شدند. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خوشبختانه، فرآیندی که محققان دانشگاه A&T‌ کارولینای شمالی به آن دست یافتند به این سادگی نیست که مدفوع خوک را روی زمین ریخته و منتظر خشک شدن آن شوند. به گزارش مجله‌‌ی ساینتیفیک آمریکن، این فرآیند که ترکیبی از حرارت دادن، کاهش غلظت اکسیژن و البته فضله‌‌ی خوک است، برای تولید آسفالت‌‌های جدید بدون استفاده از هرگونه مواد پتروشیمی به کار می‌‌رود.

اعمال فشار بیشتر، به سخت شدن هرچه بیشتر این نوع از آسفالت کمک می‌‌کند. در واقع، این فرآیند مدفوع را به نوعی از چسب تبدیل می‌‌کند که در زیرگروه روغن‌‌های طبیعی قرار می‌‌گیرند و این‌‌گونه است که جایگزینی کاملا طبیعی برای محصولات پتروشیمی حاصل می‌‌شود.

استفاده از پسماند حیوانات روش نوینی نیست. پیش از این نیز محققان موفق به ساخت چسب‌های حیوانی با نام چسب المر شده بودند. با این حال تفاوت اینجا است که مدفوع خوک یک محصول فرعی طبیعی است، که اجتناب ناپذیر است. بنابر گزارش این مجله این گروه واقع در کارولینای شمالی قصد تاسیس کارگاه کوچکی برای تولید این نوع از آسفالت در نزدیکی شعبه‌‌ی گرین‌بوروی این دانشگاه را دارند.

نظر شما در رابطه با اکتشاف اخیر دانشجویان دانشگاه A&T چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات