مذاکرات ایران خودرو و ال جی برای تولید خودروهای الکتریکی

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایران‌خودرو برای ساخت و توسعه‌ی خودروهای الکتریکی، برای بازار داخلی ایران با ال جی در حال مذاکره است. این دو شرکت احتمالا در پاییز به توافق نهایی می‌رسند. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ایران‌خودرو برای ساخت و توسعه‌ی خودروهای الکتریکی، برای بازار داخلی ایران با ال جی در حال مذاکره است. هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران‌خودرو طی مصاحبه‌ای در تهران گفت: "در حال انجام مذاکراتی با ال‌جی هستیم". یکه‌زارع از رسیدن به توافق نهایی در پاییز خبر داد.

ال جی باطری‌ها و قطعات لازم برای خودروهای برقی را برای طرف ایرانی تامین و ایستگاه‌های تامین انرژِی این خودروها را نصب می‌کند و ایران‌خودرو نیز به تولید خودروهای الکتریکی با استفاده از قطعات تامین شده‌ی ال‌جی می‌پردازد. این دو شرکت قصد دارند تا سال ۲۰۲۳، تعداد ۶۰۰۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی تولید کنند.

سخنگوی ال‌جی در خصوص همکاری با ایران خودرو گفت: "ما در حال حاضر برنامه‌هایی برای تولید و توسعه‌ی خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌های لازم در ایران داریم". ال‌جی از ارایه‌ی جزئیات بیشتر پی از نهایی شدن توافق با ایران خودرو، امتناع کرد.

علی ایزدی نجف‌آبادی، تحلیل‌گر اقتصادی انرژی‌های نو در بلومبرگ، در این باره گفت: "الکتریکی کردن این بخش از سیستم حمل‌و‌نقل ایران در جهت کاهش تقاضای بنزین، آلودگی هوا و انتشار گازهای گل‌خانه‌ای، قطعا برای دولت ایران سودآور خواهد بود." و همچنین افزود: "باوجود منابع فراوان نفتی، به دلیل تقاضای فراوان بنزین، ایران توانایی پاسخ‌گویی با بنزین تولید داخلی را نداشته و برای پاسخ‌گویی به این تقاضا مجبور است بنزین مورد نیاز خود را از خارج کشور وارد کند."

همچنین باید به سطح آلودگی بالای هوا در ایران و به خصوص تهران، اشاره کرد. طبق آمار سایت کنترل کیفیت هوای تهران، سطح ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون که به PM2.5 معروف است عموما از استاندارد سازمان بهداشت جهانی بالاتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات