قاچاقچی ۱۳ خودروی لوکس ۱۳ میلیارد تومان جریمه می‌شود

چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز از محکومیت ۱۳ میلیارد تومانی قاچاقچی ۱۳ خودروی لوکس اطلاع داد. این خودروهای لوکس توسط سازمان تعزیرات حکومتی در استان‌های فارس و اصفهان کشف و ضبط شده‌اند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سید عبدالمجید اجتهادی مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز  سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به کشف محموله ۱۳ خودروی لوکس خارجی در استان‌های اصفهان و فارس اعلام کرد: «متهم ابتدا ۱۳ خودروی بنز، بی‌ام‌و، پورشه و رنجروور را از طریق اسکبه‌ی شهید رجایی وارد کرده و اظهارنامه‌ی آن را تحت عنوان کالای ترانزیت خارجی به ارمنستان اعلام می‌کند. پس از ترخیص از ترانزیت منصرف شده و محموله را از اسکله‌ی شهید رجایی به سمت امارات خارج می‌کند.»

اجتهادی افزود: «این محموله‌، مجدداً از مسیر امارات به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و فرد متخلف از طریق پارتی بازی و رشوه اقدام به ویرایش اطلاعات سامانه راهور می‌کند و به جای اطلاعات مربوط به خودروهای پراید، اطلاعات این خودروهای لوکس را وارد و خودروها را پلاک می‌کند.»

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی توضیح داد: «برای انجام این قاچاق جرائمی چون رشوه، جعل اطلاعات راهور، استفاده از اسناد غیرواقعی و جعل اسناد سازمان فروش اموال تملیکی انجام شده است. همچنین قاچاقچی برای نقل و انتقال پول از کارت شاگردش استفاده کرده تا مدرک جرمی باقی نگذارد.»

او در مورد حکم پرونده‌ی این قاچاقچی گفت: «علاوه بر ضبط این ۱۳ دستگاه خودروی لوکس، حکم به پرداخت ۱۳ میلیارد ریال جزای نقدی صادر شده که این حکم به تأیید شعبه‌ی تجدید نظر نیز رسیده است. تا کنون بخش از رأی این پرونده اجرا شده و فرد متهم در حال حاضر در زندان حضور دارد. برای اجرای بقیه حکم نیز همکاران وزارت اطلاعات و ناجا در حال شناسایی اموال قاچاقچی هستند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات