BAC چرخ‌ های فوق سبکی از جنس کربن را معرفی کرد

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت برتانیایی BAC‌ که در زمینه‌ی تکنولوژی‌های پیشرفته و مسابقه‌ای خودروهای فعالیت می‌کند، اخیرا چرخ‌هایی با ترکیب کربن و آلومینیوم تولید کرده که بازدهی سوخت بهتر و راحتی بیشتر در کنترل خودرو را برای راننده‌ها به ارمغان می‌آورد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر بخواهیم یک عنصر را به عنوان برترین عنصر قرن انتخاب کنیم انتخاب شما کدام است؟ به نظر ما این عنصر کربن است. شرکت بک (BAC) در همراهی با شرکت دیمگ (Dymag) اقدام به طراحی چرخی برای خودروها کرده‌اند که تا ۲۰ درصد سبک‌تر است و از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. این چرخ‌ها که از نظر ظاهری نیز جذاب به نظر می‌رسد، قابلیت اصلی خود را در کاربری و بازده عالی به نمایش می‌گذارند. این چرخ‌ها که تلفیقی از کربن و آلومینیوم هستند، از ۱۰ پره‌ی مجزا برای تقسیم مناسب وزن و نیروی وارده در سرتاسر چرخ بهره گرفته است.

چرخ‌های جدید BAC با وجود این که کاملا از کربن ساخته نشده، اما بسیار سبک هستند؛ به طوری که چرخ‌های جلویی تنها ۵.۷ کیلوگرم وزن دارند که با این وزن کم منجر به صرفه جویی ۲۳ درصدی در مصرف سوخت می‌شوند. همچنین این وزن کم در چرخ‌های عقبی نیز تکرار شده است به طوری که چرخ‌های عقبی نیز تنها ۶ کیلوگرم وزن دارند. البته ممکن است این تغییرات وزن خیلی به چشم شما نیاید ولی بهتر است بدانید همین تفاوت‌های اندک هنگام راندن و کنترل خودرو در مانور‌ها، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند. این جا است که پیچ‌های تیتانیومی که تنها ۳۰.۲ گرم وزن دارند اهمیت می‌یابند؛ این پیچ‌ها در مجموع موجب کاهش وزن ۲۱۲.۵ گرمی در هر چرخ می‌شوند.

اگر این چرخ‌های زیبا و سبک را می‌خواهید برای سفارش آن‌ها بر روی یک خودروی جدید می‌بایست ۱۳۷۵۰ دلار بپردازید در حالی که برای نصب آن‌ها برروی خودروهای موجود باید ۱۲۵۰۰ دلار بپردازید. سفارش این چرخ‌ها از سوم تیر در دسترس خواهند بود.

همانطور که متوجه شدید، قیمت بالای این چرخ‌ها نکته‌ای است که بسیار به چشم می‌آید؛ به ویژه زمانی که آن را با قیمت خودروهای داخلی مقایسه می‌کنیم. نکته‌ی مهمی که نباید از آن غافل شد این است که اگرچه این چرخ‌ها گران قیمت به نظر می‌رسند ولی باید توجه داشته باشید که بازار هدف این شرکت و کلاس خودروهایی که هدف گذاری شده‌اند، بازار خودروهای اقتصادی یا متوسط نیست. بنابراین قیمتی که BAC بر روی این چرخ‌ها گذاشته، کاملا طبیعی است.

با توجه به روند تولید خودروهای جدید و افزایش نگرانی‌ها پیرامون مصرف سوخت و انرژی امید می‌رود خودروسازان کشور ما نیز کاهش مصرف سوخت را در محصولات جدید خود هدف گذاری کرده و با سرمایه گذاری مناسب بر روی تحقیق و توسعه و فناوری‌های جدید به تولید محصولات جدیدی در کلاس جهانی بپردازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات