ورود خودروهای تسلا به بازار کره جنوبی

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کشور کره جنوبی جدیدترین بازار هدف تسلا است. غول تولید کننده‌ی خودروهای الکتریکی در آخرین برنامه‌های خود پس از ژاپن و چین، قصد فتح بازار کره جنوبی را دارد که در حال حاضر تحت حکمرانی هیوندای و کیا است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مردم کره جنوبی همواره علاقه‌ی زیادی به استفاده از خودروهای آمریکایی داشته‌اند؛ اما حضور تسلا در این کشور شرایط کاملا متفاوتی دارد. بازار نوین خودروهای الکتریکی از پتانسیل بالایی برخوردار است و قطعا هیوندای و کیا هیچ علاقه‌ای به واگذاری این بخش از بازار وطن خود را به شرکت‌های خارجی ندارند.

با وجود مقاومت‌های هیوندای و کیا، تسلا عزم خود را برای حضور در کره‌ جنوبی جزم کرده است. بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده‌ی خودروهای الکتریکی اخیرا در کره جنوبی اقدام به جذب نیرو در بخش‌های فروش و مهندسی کرده است و به زودی دفتر خود را در شهر سئول افتتاح خواهد کرد.

البته حضور تسلا در بازار کره جنوبی در زمان مناسبی برنامه‌ریزی نشده است. هیوندای در حال تلاش برای افزایش سهم خود از بازار خودروهای الکتریکی و هیبریدی کشور خود است که در حال حاضر در اختیار پریوس است. غول خودروسازی کره در همین راستا هیوندای آیونیک را با شرایط ویژه در کره جنوبی به فروش گذاشته و اواخر سال جاری نیز نمونه‌ی پلاگین این خودرو را عرضه می‌کند. مدل تمام الکتریکی آیونیک نیز با قابلیت طی حداکثر ۱۸۰ کیلومتر، در حال توسعه است و به زودی نیز وارد بازار خواهد شد.

هیوندای آیونیک برقی

هیوندای تا چندی پیش علاقه‌ی زیادی برای حضور و سرمایه‌گذاری در بازار خودروهای الکتریکی نداشت؛ اما اکنون برنامه‌های گسترده‌ای برای حضور قدرتمند در این رده دارد و به زودی به همراه کیا، شریک تجاری خود، چندین مدل هیبریدی، هیبرید پلاگین و برقی را در آینده‌ی نزدیک عرضه خواهد کرد. این شرکت هم‌چنین برای رقابت با تسلا مدل ۳، اخیرا اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ خودروی الکتریکی با قابلیت طی حداکثر ۳۲۰ کیلومتر با هر بار شارژ را تولید کرده و به فروش می‌گذارد.

خودروهای برقی کمتر از ۱ درصد فروش بازار کره‌ جنوبی را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال رقابت در همین کلاس خودرویی امری بسیار دشوار است و اکنون تسلا با خودروی مقرون به صرفه ۳۵ هزار دلاری مدل ۳ قصد تصاحب آن را دارد. هیوندای نیز قطعا به این سادگی پا پس نخواهد کشید و با تمام قوا به دفاع از سهم خود خواهد پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات