مرسدس بنز S500e با سیستم شارژ بدون سیم

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز S500e پلاگین هیبرید که سال آینده رونمایی می‌شود، یکی از اولین خودروهایی خواهد بود که به سیستم شارژ بدون سیم مجهز هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مرسدس بنز S500e فیس لیفت سال آینده رونمایی خواهد شد و سیستم شارژ القائی یا همان بدون سیم، بصورت یک آپشن اضافی روی این خودرو عرضه خواهد شد.

خودروهایی که به سیستم شارژ بدون سیم مجهز هستن از یک کویل (سیم پیچ) ثانویه بهره‌مندند که در بین چرخ‌های جلو کار گذاشته شده است. صفحه‌ی شارژ نیز که در سطح زمین پارکینگ نصب می‌شود نیز دارای یک کویل اولیه است و زمانی که راننده وارد پارکینگ می شود یک سیستم به راننده اطلاع می دهد که دقیقا باید کجا پارک کند تا کویل‌ها با هم، هم راستا شده و عملیات شارژ صورت گیرد.

این سیستم دارای خروجی به میزان ۳.۶ کیلووات است و گفته می‌شود که ضریب راندمان و بهره‌وری آن چیزی حدود ۹۰ درصد است.

مرسدس بنز S500e

مرسدس بنز S500e فیس لیفت، از یک باتری لیتیوم-یون به ظرفیت ۱۳.۳ کیلووات ساعت استفاده می‌کند که جایگزین باتری ۸.۷ کیلووات ساعتی فعلی خواهد شد. با استفاده از این باتری جدید، شعاع حرکتی خودرو در حالت تمام برقی از ۳۲ کیلومتر به بیش از ۵۰ کیلومتر ارتقا خواهد یافت.

بر اساس خبرهای رسیده بخش فنی بنز S500e تغییری نسبت به مدل فعلی نخواهد داشت و از همان پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل ۳ لیتری با قدرت و گشتاور به ترتیب ۳۲۸ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتون‌متر استفاده خواهد کرد. این پیشرانه‌ی بنزینی در کنار یک الکتروموتور به قدرت ۱۱۳ اسب بخار مورد استفاده قرار می گیرد که با این احتساب، مجموع قدرت خودرو به عدد ۴۳۵ اسب بخار و مجموع گشتاور آن به ۶۵۰ نیوتون متر خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات