دولت چین برای خودروهای خودران استاندارد تدوین می کند

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
روند پیشرفت خودروسازان چینی ظاهراً به میزانی خوب است که خودروسازان این کشور به زودی به عرضه‌ی خودروهای خودران می‌پردازند. در همین راستا دولت چین در حال وضع قوانین خاص در این خصوص است تا ورود و ساخت این خودروها در کشور تسهیل گردد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حال حاضر، استانداردسازی بسیار اندکی برای استفاده از خودروهای خودران، چگونگی کارکرد و میزان مستقل بودن آن‌ها وجود دارد. اما دولت چین می‌خواهد قوانین جدیدی در این خصوص وضع کند و به یکی از اولین مناطق جهان برای استفاده‌ی گسترده از این دسته از خودروها تبدیل شود.

وزیر صنعت و اطلاعات تکنولوژی چین طی کنفرانسی اعلام کرده که در حال تنظیم استانداردهای ملی برای خودروهای خودران است. وی در ادامه گفت:

ما اطلاعی از آینده‌ی این تکنولوژی و میزان پیشرفت آن نداریم. با این حال برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در این خصوص انجام دادیم و با اختصاص بودجه‌ی کافی به گسترش تحقیقات نحوه‌ی استفاده از خودروهای خودران در شهر شانگهای خواهیم پرداخت.

دولت چین مقاومتی برای استفاده از خودروهای خودران در داخل شهرهای خود نشان نداده است و بیش از سایر کشور‌ها به استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی دنیای خودرو اشتیاق دارد. زمان نیاز است تا بتوان متوجه شد که خودروسازی چین می‌تواند خودروی الکتریکی بیشتری را روانه بازار کند یا این که تلاش‌های خودروسازان چینی برای سبقت گرفتن از صنعت خودروسازی آمریکا در توسعه و فروش خودروهای الکتریکی خودران مؤثر واقع نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات