مرسدس بنز به تولید پیشرانه شش سیلندر خطی باز می گردد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز  اخیرا از پیشرانه‌های جدید خود رونمایی کرده است. یکی از این پیشرانه‌ها با آرایش نامتعارف شش سیلندر خطی تولید شده است که از موتور الکتریکی متصل به میل‌لنگ نیز بهره می‌برد. با زومیت همراه باشید تا از جزئیات این پیشرانه و نحوه‌ی عملکرد آن آشنا شوید.
تبلیغات

مرسدس بنز اخیرا در رویداد انحصاری خود در اشتوتگارت از تولید نسل جدید پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر خبر داد. نسل جدید سدان E کلاس اویلن خودرویی خواهد بود که از پیشرانه‌های جدید مرسدس بنز بهره خواهد برد. نمونه‌ی چهار سیلندر به کار رفته در این خودرو توانی برابر با ۱۸۰ اسب بخار خواهد داشت.

اما مرسدس بنز در سال‌های دور از آرایش شش سیلندر خطی در پیشرانه‌های خود بهره می‌برده که مدل افسانه‌ای 300SL یکی از موارد کاربرد آن بوده است. مرسدس در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی تولید این دسته از پیشرانه‌ها را متوقف کرد. حال خودروساز مطرح آلمانی با تولید مجدد پیشرانه‌های شش سیلندر خطی به بی‌ام‌و و به عنوان تنها تولید‌کننده‌ی این دسته از پیشرانه‌ها ملحق می‌شود. پیش‌تر ولوو و لندروور تولید این آرایش خاص را کنار گذاشته بودند. 

مرسدس بنز

مرسدس بنز در تولید پیشرانه‌ی خطی خود نوآوری‌ جدیدی به کار برده است؛ پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی جدید شرکت مطرح آلمانی به موتور الکتریکی ۴۸ ولت مجهز شده است. این موتور الکتریکی به میل لنگ پیشرانه متصل شده است و تنها در دور موتور زیر ۲۰۰۰ دور بر دقیقه به عنوان نیروی کمکی به پیشرانه کمک خواهد کرد. هم‌چنین وظیفه‌‌ی دیگر این موتور جذب انرژی جنبشی خودرو هنگام ترمز‌گیری است. طبق ادعای مرسدس بنز، موتور الکتریکی پیشرانه‌ی جدید شش سیلندر این شرکت ۱۸ الی ۲۰ اسب بخار توان را می‌تواند هنگام ترمزگیری جذب کرده و هم‌چنین قادر است پیشرانه را در کسری از ثانیه روشن کند. البته در نظر داشته باشید استفاده از موتور الکتریکی بدین معنی نیست که پیشرانه به صورت الکتریکی نیز عمل می‌کند. طبق ادعای بنز این سیستم جدید باعث بهبود ۱۰ تا ۱۵ درصدی در مصرف سوخت شده است.

هنوز نامی برای پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی انتخاب نشده و خودروهای مجهز به آن فاقد برچسب هیبرید خواهند بود. طبق گفته‌های مرسدس بنز پیشرانه‌ی جدید این شرکت به زودی جایگزین تمامی انواع شش سیلندر قدیمی خواهد شد. تولید کننده‌ی مطرح آلمانی به زودی نمونه‌ی دیزلی شش سیلندر خطی را نیز معرفی خواهد کرد و بدین ترتیب یاد و خاطره‌ی خودروهای 300D دهه‌ی ۸۰ میلادی که از پیشرانه‌ی مشابهی بهره می‌برد، را زنده خواهد کرد. این پیشرانه از فیلتر جدیدی نیز برای جذب ضرات معلق و آلاینده‌های دیزلی استفاده می‌کند تا قادر به دریافت جدید‌ترین استاندارد‌های آلایندگی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات