سیتروئن‌های ۴۵ تا ۱۲۰ میلیونی به ایران می‌ آیند

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروسازی سیتروئن برای خرید ۵۰ درصد یک کارخانه‌ی خودروسازی در ایران به توافق رسیده است. حال این خودروساز فرانسوی قرار است خودروهای ۴۵ میلیون تومانی در ایران تولید کرده و بفروشد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

خودروسازی سیتروئن بر سر خرید ۵۰ درصد از سهام سایپا کاشان با طرف ایرانی خود به تفاهم رسیده است و قرار است خودروهای با قیمت متوسط به بالا تولید کرده و بفروشد.

سیتروئن هم اکنون در دنیای خودروهای متوسط و لوکس را تولید و روانه بازار می‌کند و قرار است برای در اختیار گرفتن بازار خودروهای با قیمت متوسط و لوکس در بازار کشور، وارد ایران شود. سیتروئن بر آن است تا با ساختار جدید و به روز، با قیمت های رقابتی، طبقه‌ی متوسط جامعه ایرانی را هدف قرار دهد تا به راحتی بتواند سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهند.

خودروهای تولید شرکت سیتروئن در بازار ایران در کلاس‌های مختلف بدنه‌ و موتور برای سلیقه‌های متفاوت را شامل شود. بنابر شنیده‌ها این محصولات در بازه‌ی قیمتی بین ۴۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان به بازار ارائه خواهند شد و بر این ارقام نیز توافق انجام شده است.

سیتروئن در نظر دارد خودروهایی را روانه بازار ایران کند که دارای پلتفرم مشترک با پژو هستند. از آن رو که قطعات این پلتفرم‌ها در زنجیره‌ی تأمین و قطعه‌سازی ایران تولید شده‌اند، مزیت منحصر به فردی برای سیتروئن در بازار کشور خواهد بود تا هرچه سریع‌تر بتواند جایگاه دوباره خود را از بازار ایران به دست آورد.

سیتروئن پیش از سال‌های دور در ایران خودروی ژیان را به بازار ایران ارائه کرد و چند سال پس از آن با ارائه‌ی خودروی زانتیا توانست جایگاه خوبی در بین ایرانیان بدست آورد. البته زانتیا در سال‌های آخر حضور خود در ایران و پیش از تحریم‌ها، خودروی C5 را در ایران عرضه کرد که این خودروی نتوانست در بازار موفق کار کند.

حالا باید منتظر بود و دید که خودروساز فرانسوی چه خودروهایی را برای ارائه در کشورمان انتخاب می‌کند. از تیرماه سال پیش نام خودروی الیزه که پلتفرم مشترک با پژو ۳۰۱ دارد، برای ورود به بازار ایران بر سر زبان‌ها افتاد و با قطعی شدن ورود پژو ۳۰۱ به بازار ایران تا سال آینده، احتمال ورود الیزه نیز قوت یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات