با کدگذاری سدان های بی ام و برای سال ۲۰۱۷ آشنا شوید

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ ام‌ و از سال ۲۰۱۷ قصد دارد تا سری‌های ۳ و ۴ خود را نیز با کدهای 30i و 40i عرضه کند. این کدها تا پیش از این تنها در سری‌های بالاتر استفاده می‌شدند. با زومیت همراه باشید تا با نام‌گذاری سدان‌های کامپکت بی‌ام‌و برای سال ۲۰۱۷ آشنا شوید.
تبلیغات

بی‌ام‌و از سال ۲۰۱۷ استفاده از پیشرانه‌های جدید را در مدل‌های بیشتری از محصولات خود در دستور کار قرار می‌دهد. ساختار ماژولار پیشرانه‌ی جدید این امکان را به سازنده می‌دهد تا آن را در گونه‌های سه، چهار و شش سیلندر به تولید برساند. این پیشرانه در حال حاضر در مدل‌های مینی و تعدادی از مدل‌های بی‌ام‌و در حال استفاده است. کدهای جدید حاکی از افزایش قدرت پیشرانه‌های جدید نیز هستند و البته همانند سال‌های گذشته دیگر دو رقم آخر کدهای بی‌ام‌و نشان دهنده‌ی حجم دقیق موتور نیست.

بی‌ام‌و جدیدترین پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر خود را با نام B48 می‌کند و پیشرانه‌ی شش سیلندر توربوشارژردار نیز دارای کد B58 است. مدل هایی که به پیشرانه‌ی B48 مجهز شده باشند با کد 30i و مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی B58 نیز با کد 40i عرضه خواهند شد. اگر بخواهیم توضیح بیشتری در مورد کد گذاری‌های بی‌ام‌و بدهیم باید بگوییم که پیشرانه‌ی B48 جایگزین پیشرانه‌ی N20 و پیشرانه‌ی B58 نیز جایگزین پیشرانه‌‌ی N55 خواهند شد. حال به مدل‌هایی که این تغییرات در آن‌ها صورت خواهد گرفت می‌پردازیم.

سری ۲: 230i و M240i

کوپه‌ی اسپرت و کوچک بی‌ام‌و در مدل‌های ۲۰۱۷ خود کد‌های 230i و M240i را بجای کدهای 228i و M235i دریافت خواهد کرد. پیشرانه‌ی دو لیتری چهارسیلندر جدید دارای قدرت ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر است و پیشرانه‌ی شش سیلندر سه لیتری نیز که دارای پیشوند M خواهد بود توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

سری ۳: کدهای سری ۳: کدهای 330i و 340i

در حالی که در سال ۲۰۱۶ بی‌ام‌و پیشرانه‌ی B58 را تنها در مدل سدان سری سه عرضه می‌کرد، در سال ۲۰۱۷ گونه‌ی گرن توریسموی سری ۳ نیز این پیشرانه را دریافت خواهد کرد و از این پس تمامی مدل‌های 328i که به پیشرانه‌ی N20 مجهز بودند به طور کامل با مدل 330i مجهز به پیشرانه‌ی B58 جایگزین خواهند شد. البته گونه‌ی استیشن واگن سری سه همچنان فاقد پیشرانه‌ی شش سیلندر خواهد بود و با کد 320i و مجهز به همان پیشرانه‌ی N20 عرضه خواهد شد، ضمن اینکه پیشرانه‌ی N20 در مدل 320i سدان نیز باقی خواهد ماند. مدل‌های دیزلی سری ۳ سدان و استیشن واگن که به پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز بودند تغییری نخواهند کرد و همانند قبل با کد 328d عرضه می‌شوند. بدین ترتیب کد 330i که آخرین بار در اتاق E90 استفاده شده بود دوباره به سری ۳ باز می‌گردد.

سری۴: 430i و 440i

تمامی گونه‌های سری ۴ اعم از کوپه، گرن کوپه و کانورتیبل، برای سال ۲۰۱۷ به پیشرانه‌های جدید مجهز خواهند شد. هر دو پیشرانه‌ی جدید در گونه‌های محور محرک عقب یا چهارچرخ محرک xDrive عرضه خواهند شد.  

‌سایر مدل ها؟

بی‌ام‌و هنوز اطلاعاتی از مشخصات کراس‌اوورها یا سدان‌هایی لوکس خود برای سال ۲۰۱۷ را منتشر نکرده است اما پیش بینی می‌شود که تمامی مدل‌های X1، X3، X4، X5 و X6 به پیشرانه‌های جدید بی‌ام‌و مجهز شوند. مدل‌های 30i و 40i که پیش‌تر موجود بودند فعلا به پیشرانه‌های جدید مجهز نخواهند شد. مدل 330e iPerformance که از خانواده‌ی خودروهای هیبرید پلاگین است نیز به پیشرانه‌ی B48 چهار سیلندر مجهز است. مدل‌های 540i و 640i و 740i نیز همچنان به استفاده از آخرین نسل پیشرانه‌های شش سیلندر بی‌ام‌و ادامه خواهند داد.     

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات