استعفای مدیر عامل سوزوکی در پی رسوایی مصرف سوخت

جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز به روز نکات تازه‌ای از رسوایی تقلب در نتایج آزمایشات میزان مصرف سوخت و تولید آلاینده‌ها شرکت‌های خودروسازی مختلف منتشر می‌شود. اکنون شرکت ژاپنی سوزوکی متهم به دستکاری نتایج مصرف سوخت خودروهایش شده است و در پی این موضوع اوسامو سوزوکی مدیر‌‌عامل این شرکت از سمت خود کناره‌گیری‌ کرد.
تبلیغات

شمار خودروسازانی درگیر رسوایی در زمینه اعلام آلایندگی و مصرف سوخت هستند در حال افزایش است. سوزوکی آخرین خودروسازی است که به انحراف روش تست مصرف سوخت خودروهایش اعتراف کرد. در پی همین خبر مدیر عامل و رئیس سوزوکی، اوسامو سوزوکی (Osamu Suzuki)، از سمت خود استعفا می‌دهد.

نه تنها اوسامو سوزوکی به عنوان مدیر عامل بلکه اوسامو هوندا نیز به عنوان معاون ارشد اجرایی بازنشسته خواهد شد. در حال حاضر هیچ جایگزینی برای این دو پست انتخاب نشده است و هر دو مدیر به طور رسمی در همایش سالانه سهامداران شرکت که در بیست و نهم ماه ژوئن برگزار می‌شود، شرکت را ترک خواهند گرد.

مدیر عامل سوزوکی

ماه گذشته سوزوکی، چهارمین خودروساز بزرگ ژاپن، به انجام تست‌های نامناسب متهم شد؛ سوزوکی آزمایشات میزان مصرف سوخت محصولات خود را در تونل انجام می‌داده است. این در حالی است که این نوع از آزمایشات به شرایط آب و هوایی و به خصوص باد، بسیار وابسته هستند. البته سوزوکی اعلام کرد نتایج آزمایشات این شرکت و نمونه‌های استاندارد کشور ژاپن تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. اوسامو سوزوکی به خاطر اعلام چنین نتایج اشتباهی عذر خواهی کرد ولی در ادامه ادعا کرد که شرکت سوزوکی در پی دستکاری و تقلب در داده‌ها به طور عمدی نبوده است. 

پس از اعلام رسوایی سوزوکی، اوسامو سوزوکی ۸۶ ساله دریافت ماهیانه‌ی خود را به مدت شش ماه (که از ماه آگوست آغاز می‌شود) و به میزان ۴۰ درصد کاهش خواهد داد، در حالی که میزان دریافتی پسر اوسامو، توشیهیرو سوزوکی (Toshihiro Suzuki) کاهش ۳۰ درصدی را تجربه خواهد کرد. مدیران از پاداش سال ۲۰۱۵ خود صرف نظر کرده‌اند و مدیران میان‌رده و اداری نیز تنها نیمی از پاداش خود را دریافت خواهند کرد.

شرکت در حال برنامه ریزی ارتقاء گروه مهندسی خود از طریق آموزش بیشتر و تشویق آن‌ها است. سوزوکی به‌ روز رسانی‎هایی در دستگاه تست مصرف سوخت خود انجام خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات