فراخوان فراری برای نقص در ایربگ

جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فراری نیز از بحران ایربگ‌های تاکاتا در امان نماند. تولید کننده‌ی سوپراسپرت‌ مطرح ایتالیا، تعداد زیادی از خودروهای خود را به دلیل وجود نقص در ایربگ‌های ساخت تاکاتا فراخوانی می‌کند. این مدل‌ها شامل FF،458، کالیفرنیا و 458Spider می‌شوند. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

در پی بروز نگرانی در خصوص وجود مشکل در ایربگ‌های ساخت شرکت تاکاتا، فراری تعداد زیادی از خودروهای تولیدی خود در بازه‌ی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ را فراخوانی کرده است.  

مدل‌هایی که این فراخوان شامل آن‌ها شده است عبارتند از 458 Spider، کالیفرنیا، 458 و FF. این فراخوان تنها شامل ایربگ جلو سمت سرنشین می‌شود. طبق اعلام موسسات ایمنی کشور‌های مختلف اعم از استرالیا، ایربگ‌های ساخت تاکاتا در قسمت جلو سمت سرنشین فراری، دارای امنیت کافی نبوده و باید فراخوانی شوند. بروز ایراد در ایربگ‌های ساخت تاکاتا که توسط بسیاری از خودروسازان مطرح جهان مورد استفاده قرار می‌گرفته است، سبب شده تا میلیون‌ها خودرو در سرتاسر جهان فراخوانی شوند.

فراری

این فراخوان ضمنا اشاره می کند که در صورت وقوع تصادف، با توجه به نامنطبق بودن ایربگ‌ها و باز شدن نادرست آن‌ها این احتمال وجود دارد که ایربگ سبب آسیب دیدن سرنشینان شود.

سخنگوی شرکت فراری اعلام کرده که با تمامی مشتریان فراری که خودرویشان مشمول فراخوان بوده  تماس گرفته خواهد شد و آن‌ها با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز سرویس فراری می توانند نسبت به رفع نقص خودرو اقدام کنند. فراری بصورت کاملا رایگان ایربگ معیوب را با نمونه‌ی سالم تعویض خواهد کرد و این کار بسته به نوع مدل خودرو و موجود بودن قطعات یدکی بین دو تا چهار روز زمان می‌برد.

سخنگوی فراری همچنین اعلام کرد که شرکت تاکاتا به فراری نیز همانند سایر خودروسازان درگیر در این مساله، اطلاعات لازم را داده است. وی گفت: "فراری در خصوص عواقب وجود این ایربگ‌ها و خطرات آن‌ها برای سرنشینان ناآگاه بود، بنابراین از تمامی مشتریان درخواست می‌شود که به محض اطلاع از موجود بودن قطعات مورد نظر در نمایندگی‌ها فورا برای رفع عیب خودرو مراجعه کنند."

فراری

مساله‌ی خرابی در کیسه‌های هوای شرکت تاکاتا بزرگترین فراخوان تاریخ خودرو را رقم زده است و اکنون پیش بینی می‌شود که تا ۷۸ میلیون دستگاه خودرو از بیش از ۱۲ خودروساز در سرتاسر جهان شامل این فراخوان‌ها شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات