سوزوکی با کمک سپاهان در ایران باتری خودرو تولید می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت سوزوکی با همکاری سپاهان باتری در ایران باتری خودرو تولید می‌کند. این باتری‌ها قرار است با کیفیت بالا و استفاده از فناوری‌های روز دنیا تولید شده و امسال به بازار ایران عرضه شود. البته سوزوکی قصد ارسال این باتری‌ها به کشورهای منطقه را نیز دارد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت باتری سپاهان در مراسمی با حضور فعالان بازار باتری و قطعات یدکی خودرو، مدیران و مسئولان صنفی و دولتی، اصحاب رسانه و مدیران سوزوکی، شرکت ژاپنی سوزوکی را به عنوان شریک جدید خود معرفی کرد. سوزوکی نیز در این مراسم تولید باتری سوزوکی در ایران و نمایندگی سپاهان در کشور را به صورت رسمی اعلام کرد.

باتری سوزوکی

مارتین براف مدیرعامل سوزوکی در این مراسم گفت: «ایران بازار خوبی در خاورمیانه است و ما قصد داریم نمایندگی و کارخانه تولید در ایران راه اندازی کنیم.»

مارتین براف

او افزود: «سپاهان باتری می تواند در کارخانه خود محصولات های‌تک را به تولید برساند. سپاهان باتری کیفیت خوبی برای تولید محصولات دارد. قدرت تولید محصولات در این کارخانه بسیار بالا است.»

به گفته‌ی مارتین براف، سوزوکی به عنوان یک برند معتبر خدمات پس از فروش و گارانتی باکیفیتی ارائه می‌دهد که این موضوع در محصولات تولیدی ایران رعایت می‌شود. از این پس مشتریان باتری‌های سوزوکی خواهند توانست با استفاده از پیامک و سایت از صحت محصولات خود اطمینان کسب کنند.

در ادامه امیر اسدالله خسروی راد مدیرعامل سپاهان باتری به سخنرانی پرداخت. به گفته‌ی او سپاهان باتری ۱۶ سال پیش در کشور آغاز به کار کرد و در طی این سال‌ها به قدرت تولید ۵ میلیون باتری در سال رسیده است. این شرکت مراکز ملی پخش و توزیع متعددی دارد.

خسروی راد اعلام کرد: «امروزه سپاهان باتری در صنعت باتری‌سازی خودرو به عنوان برترین و باکیفیت‌ترین تولید‌کننده‌ی باتری کشور و منطقه شناخته شده و برترین و با کیفیت ترین باتری خودرو در خاورمیانه را تولید می‌کند. سپاهان باتری توانسته خود را در زمره‌ی ۵ تولیدکننده برتر آسیا قرار دهد.»

اسدالله خسروی راد سپاهان باتری

مدیرعامل سپاهان باتری برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا، اتریش و انگلیس را از جمله مشتریان باتری‌های شرکتش معرفی کرد و افزود: «استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات تولیدکنندگان برتر، باکیفیت‌ترین مواد اولیه و دانش روز دنیا مهم‌ترین ابزارهای سپاهان باتری برای کسب اعتبار و رسیدن به بهترین سطح کیفیت در تولید بوده است.»

به گفته‌ی او، برداشتن تحریم‌ها فرصت جدید سرمایه گذاری‌هایی خارجی در کشور را فراهم کرده و سپاهان باتری که پتانسیل بالا برای صادرات محصولات با کیفیت و با فناوری روز دنیا را دارد، محل مناسبی برای دریافت و جذب این سرمایه‌ها و شروع شراکت و همکاری جدید است.

خسروی راد، رشد ورود خودروهای وارداتی به کشور، تولید خودروهای جدید و پیشرفته در ایران بر اساس سرمایه گذاری‌های مشترک داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازار خودرو و باتری را مهم‌ترین دلایل انتخاب سپاهان باتری توسط سوزوکی دانست.

میراخورلو مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی معدنی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در این مراسم گفت: «رکود تقاضا در سال‌های تحریم یکی از مشکلات صنایع ما بود. تحقیق و توسعه یکی از کارهایی بود که صنایع داخلی باید در آن سرمایه گذاری کردند. اما هر چه میخواستیم به واحدهای صنعتی نشان دهیم که تحقیق و توسعه حیاتی است، نمی‌توانستیم. اما همکاری با شرکت‌های خارجی، می‌تواند مدیران داخلی را در زمینه سرمایه‌گذاری بخش R&D، بهتر قانع کند.»

میراخورلو

میراخورلو ادامه داد: «بحث قاچاق در قطعات یدکی خودرو همچون باتری‌سازی یکی از معضلات است. هم اکنون خودروسازان را وادار به همکاری با تولیدکنندگان داخلی کردیم تا بتوانیم از این طریق جلوی استفاده از کالاهای قاچاق را بگیریم. در سال ۹۵ دنبال حمایت از تولیدکنندگان و واردکنندگان رسمی و دارای نمایندگی شرکت اصلی هستیم و اجازه واردات به هرکسی را نخواهیم داد. این کار در حوزه‌ی باتری رخ اجرا خواهد شد.»

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی معدنی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام کرد: «سپاهان باتری انتخاب شجاعانه‌ای در همکاری با برند سوزوکی داشت. سوزوکی نمی‌خواهد برند خودش را تخریب کند و به خاطر کیفیت و فناوری بالا سپاهان را تأیید کرده است. امیدوارم سپاهان و سوزوکی در این همکاری موفق باشند.»

مسعود گلشیرازی رئیس انجمن تولیدکنندگان باتری و مؤسس شرکت سپاهان باتری در این مراسم اعلام کرد: «قرارداد سپاهان باتری با سوزوکی یکی از گام‌های اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است و باید از اعتماد مدیریت سوزوکی و اقدامات همکاران سپاهان باتری برای این همکاری تشکر کنم.»

وی اضافه‌ کرد: «تجارت یک رابطه‌ی بلند مدت است. در تجارت باید طرف خوبی برای خودمان انتخاب کنیم. صداقت، اعتماد و ارتباط منسجم و قوی سه اصل مهم در تجارت است.»

مسعود گلشیرازی دبیر انجمن تولید کنندگان باتری

گلشیرازی گفت: «قراراست سالانه ۳ میلیون خودرو تولید شود و ما باید خودمان را با این ارتقای تولید داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای بازار باشیم.»

به گفته‌ی رئیس انجمن تولیدکنندگان باتری، قرارداد سپاهان با سوزوکی بلندمدت است. سپاهان باتری متعهد است که تعداد مشخصی از محصولات سوزوکی را به بازار هدف برساند.

او افزود: «امیدوارم با تلاش تک تک توزیع کنندگان از پس این مهم بر بیابیم و افتخاری برای کشورمان رقم بزنیم. دروازه تجاری ایران باید باز شود تا همه با هم یک موفقیت خوب را ثبت برسانیم.»

به گفته‌ی مؤسس سپاهان باتری، این شرکت ۱۸ برند تجاری برای صادرات دارد ولی سیاست‌های تبلیغاتی این شرکت روی برندهای اصلی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات