کامیون مفهومی ولوو مصرف سوخت را ۳۰ درصد کاهش می دهد

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ولوو از طرح مفهومی جدیدی برای کامیون‌ها و تریلر‌های خود رونمایی کرد که با بهینه‌سازی‌های مختلف در بخش آیرودینامیکی و لاستیک‌ها، منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت شده است. برای آشنایی بیشتر با طرح مفهومی جدید ولوو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طرح مفهومی جدید ولوو برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت کامیون‌های مجهز به تریلر (به زبان عامیانه ۱۸ چرخ‌ها) با بهینه‌سازی‌‌های متعدد در بخش آیرودینامیکی بدست آمده است. کلاس نیلسون مدیر کامیون‌های ولوو در خصوص طرح مفهومی جدید این شرکت گفت:

ما به طور پیوسته در حال تحقیق جهت کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه‌ی خود هستیم. کامیون‌ مفهومی جدید ما نیز در همین راستا به خوبی پیشرفت و توانایی تحقیقات ما را نشان می‌دهد.
کامیون و تریلر مفهومی ولوو

طرح مفهومی جدید ولوو نتیجه‌ی تحقیقات پنج ساله‌ی این شرکت به همراه آژانس انرژی سوئد بوده است. ولوو اعلام کرده که هدف نهایی این تحقیقات کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت در کامیون‌ها و تریلر‌ها است. ولوو بدین وسیله قابلیت پیشرفت و بهینه‌سازی این دسته از وسایل نقلیه را نشان داد. 

ولوو برای دستیابی به این میزان از کاهش مصرف سوخت، به بهینه‌سازی ۴۰ درصدی آیرودینامیک کشنده و تریلر پرداخته است. استفاده از دوربین به جای آینه‌های جانبی، استفاده از رکاب‌های جانبی جدید برای پوشش چرخ‌ها و جلوگیری از آشفتگی جریان هوا در این بخش‌ها در کنار بهبود حرکت هوا روی بدنه و خنک‌سازی موثر‌تر پیشرانه، بخشی از بهینه‌سازی‌های آیرودینامیکی صورت گرفته توسط ولوو هستند.

همچنین باید به تایر‌های جدید توسعه یافته توسط ولوو اشاره کرد که نیروی مقاومت غلتشی کمتری را به ارمغان می‌آورند. کاهش وزن تریلر به میزان ۲.۲ تن و استفاده از پیشرانه و سیستم انتقال قدرت بهینه‌ی جدید ولوو، دیگر بهینه‌سازی‌های این شرکت مطرح سوئدی در طرح مفهومی جدید خود است. کامیون مفهومی جدید ولوو از پیشرانه D13 این شرکت که با استاندارد یورو ۶ تولید شده است، بهره می‌برد.

کامیون و تریلر مفهومی ولوو

کامیون و تریلر مفهومی ولوو پاییز گذشته تست‌های میدانی در سوئد را نیز پشت‌سر گذاشته است. البته نباید توقع ورود این طرح به بازار‌ها را در آینده‌ی نزدیک داشت. ولوو پیش از این برخی از قابلیت‌های این طرح مفهومی را در کامیون‌های خود استفاده کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات