رنو از نسخه‌ خاص کلیو RS16 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رنو در حاشیه گرندپری موناکو فرمول یک، از نسخه‌ی جذاب‌تر و قدرتمند‌تر کلیو آر اِس 16 (16 Clio RS) رونمایی کرد. این هاچ‌بک جذاب برای بزرگداشت فعالیت رنو در رقابت‌های فرمول یک تولید شده است. برای آشنایی با جدید‌ترین خودروی رنو، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

رنو کلیو RS 16 برای بزرگذاشت چهلمین سالگرد شرکت در مسابقات فرمویل یک و هم‌چنین بازگشت به این رقابت‌ها در فصل جاری، در حاشیه‌ی گرندپری موناکو معرفی شد. کلیو RS 16 به لطف پنل‌های حجیم‌تر بدنه، از لحاظ ظاهری تفاوت‌ها زیادی با نمونه‌ی RS دارد. ورودی‌های هوای حجیم‌تر در بخش جلویی، رکاب‌های جانبی جدید، بال عظیم انتهایی خودرو و رینگ‌های آلومینیومی مشکی رنگ، برخی از بهینه‌سازی‌های این خودرو در بخش ظاهری است.

رنو کلیو RS 16

رنو در کلیو RS 16 به جای تقویت پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، آن را به طور کامل کنار گذاشته و از پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به کار رفته در مگان RS بهره برده است تا هاچ‌بک زیبا و جدید خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این پیشرانه‌ی توانمند، توانایی خروج ۲۷۵ اسب بخار (۵۵ اسب بخار بیشتر از نمونه‌ی قدرتمند کلیو RS) در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه را دارد. پیشرانه‌ی جدید کلیو هم‌چنین توانایی تولید ۲۷۲ پوند فوت گشتاور را در دور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه دارد.

رنو کلیو RS 16

در هاچ‌بک قدرتمند کلیو RS 16 جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را برعهده دارد تا بدین وسیله این خودرو لذت رانندگی بالایی را برای سرنشینان خود به ارمغان بیاورد. رنو هم‌چنین در کلیو RS 16 از ترمز‌های بزرگ‌تری برای بهبود کنترل، سیستم فرمان جدید و دقیق‌تر و سیستم تعلیق حرفه‌ای که از قطعات مشابه با خودروهای مگان و اسکیپ بهره می‌برد، بهره برده است. 

رنو هنوز در خصوص قیمت یا زمان فروش کلیو RS 16 اطلاعاتی منتشر نکرده است. اما قطعا در صورت عرضه‌ی این خودرو به بازار، استقبال زیادی از آن صورت خواهد گرفت؛ زیرا کلیو RS به خودی خود، محصولی بسیار توانمند بوده و حالا طی بروزرسانی و افزایش ۵۵ اسب بخاری توان خروجی در کنار بهبود‌ها گسترده، قطعا توانایی رقابت با خودرو‌های قدرتمند‌تر و گران‌تر از خود را خواهد داشت.

رنو کلیو RS 16
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات