خریداران خودروهای وارداتی دو بار هزینه گارانتی می‌ دهند

خریداران خودروهای وارداتی دو بار هزینه گارانتی می‌ دهند

به گفته‌ی رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، خریداران خودروهای وارداتی دو بار هزینه گارانتی و خدمات پس از فروش را پرداخت می‌کنند که قانونی نیست. همراه زومیت باشید.

سید محمد جعفری گفت: «هم اکنون خریداران ایرانی برای یک خودروی وارداتی دو بار هزینه گارانتی و خدمات پس از فروش را پرداخت می‌کنند که این قانونی نیست.»

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اعلام کرد: «هر شرکت تولیدکننده در دنیا در آنالیز قیمتی خود ۳ تا ۵ درصد برای خدمات پس از فروش در نظر می‌گیرند؛ به عبارت دیگر خودروی وارداتی گارانتی بین‌المللی دارد ولی شرکت‌های خدمات دهنده داخلی با شرکت‌های تولیدکننده ارتباط مناسب و امکان خدمات پس از فروش ندارند. به همین دلیل ۳ تا ۵ درصد به بهای خودروی وارداتی اضافه‌ می‌کنند.»

جعفری ادامه داد: «بدین ترتیب مصرف‌کننده و خریدار داخلی برای یک خودروی وارداتی دو بار هزینه‌ی گارانتی و خدمات پس از فروش می‌پردازد. نمایندگان داخلی برندهای خارجی باید با شرکت تولید کننده ارتباط برقرار کنند و برای انجام گارانتی و خدمات پس از فروش از شرکت اصلی هزینه‌ی خدمات خود را دریافت کنند. پرداخت دوباره‌ی مبلغ گارانتی و خدمات پس از فروش توسط مشتری قانونی نیست.»

منبع ایسنا

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید