پس از رونمایی از نسخهی بهینه شدهی نیسان GT-R 2017 در اوایل امسال، حال نیسان دوباره با اعمال بهینهسازیها مختلف روی این خودرو، نمونهی قدرتمندتر نیسمو را بروز و معرفی کرده است. این تغییرات یک نکتهی مثبت و یک نکتهی منفی در بر دارند؛ نکتهی منفی این که قدرت پیشرانهی ۳.۸ لیتری این خودرو افزایشی را نشان نمیدهد و به همان میزان ۶۰۰ اسب بخار قبلی باقی مانده است. اما خبر خوب این است که کابین GT-R نیسمو نسبت به قبل بهینهسازی متعددی به خود دیده و اکنون ظاهری مدرنتر دارد.
اگرچه GT-R نیسمو مشخصههای لوکس بودن GT-R استاندارد را ندارد، اما تغییراتی که در داخل کابین اعمال شده است در یک کلام فوق العاده هستند. در قدم اول نیسان برای کاهش شلوغی کنسول، تعداد دکمهها و کلیدهای موجود در کنسول مرکزی را از ۲۷ عدد به ۱۱ عدد کاهش داده است. تغییر بعدی مربوط به استفاده از نمایشگر جدید ۸ اینچی لمسی است که کنترل آن از طریق جویاستیک موجود در کنسول مرکزی صورت میگیرد. برای پوشش غربیلک فرمان، صندلی های اسپرت ریکارو و داشبورد نیز از میکروجیر استفاده شده است.
مدل ۲۰۱۴ نیسان GT-R برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۹ ثانیه داشت. با این که مدل جدید این خودرو از پیشرانهی مشابهی نسبت به نسل قبلی خود بهره میبرد، اما به لطف بهینهسازی جزئی در شاسی، کمک فنرها، سیستم تعلیق قطعا عملکرد بهتری در ثبت رکورد در پیستها خواهد داشت. همانطور که گفته شد، پیشرانهی خودرو دست نخورده باقی مانده و همچنان از همان نمونهی V6 تویین توربو به همراه جعبهدندهی شش سرعتهی دوکلاچه بهره میبرد.
شاید در نگاه اول تغییرات ظاهری نیسمو ۲۰۱۷ نسبت به قبل بسیار جزئی باشند اما نیسان اطمینان داده است که این بهینهسازیها سبب بهبود عملکرد خودرو شدهاند. در بخش بیرونی خودرو از جلوپنجرهی بزرگتری استفاده شده است تا هوای بیشتری برای پیشرانه فراهم شود و ساختار کاپوت نیز تقویت شده تا از تغییر شکل آن در سرعتهای بالا جلوگیری شود. تغییرات جزئی آیروداینامیکی که در بدنه اعمال شده است نیز باعث تولید نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به قبل خواهد شد.
نیسان GT-R نیسمو ۲۰۱۷ جدید در چهار رنگ مختلف قابل سفارش است و قیمت پایهی آن از ۱۵۱ هزار و ۵۸۵ دلار آغاز خواهد شد.
نظرات