آلمان، فیات کرایسلر را به توقف فروش تهدید کرد

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در پی رسوایی‌های مربوط به تقلب در آلایندگی خودروهای دیزلی، آلمان گروه خودروسازی فیات کرایسلر را تهدید به ممنوعیت فروش محصولات این شرکت در این کشور کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس گزارش روزنامه‌ی آلمانی بیلدام سونتاگ، به دنبال تقلب گروه فیات کرایسلر در زمینه‌ی آلایندگی خودروهای دیزلی، آلمان این شرکت را به منع فروش خودرو تهدید کرد. بر اساس گزارش این روزنامه، سازمان فدرال حمل و نقل موتوری آلمان در محصولات این شرکت یک دستگاه تقلب آلایندگی را کشف کرده است که پس از ۲۲ دقیقه از روشن شدن پیشرانه اقدام به غیر فعال کردن تعدادی از سیستم‌های کنترل آلایندگی خودرو می‌کند. تست‌های آلایندگی استاندارد در اتحادیه‌ی اروپا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامند بنابراین در این تست‌ها امکان کشف این دستگاه وجود نداشت.

گروه خودروسازی فیات کرایسلر وجود چنین دستگاهی را انکار می کند و مدعی است که محصولاتش تمامی استانداردهای آلایندگی اتحادیه‌ی اروپا را رعایت کرده‌اند. همچنین این شرکت می‌گوید که تایید نهادهای ایتالیایی نیز اثباتی بر این مدعا هستند. بخش آخر این ادعا حسابی خشم سازمان‌های آلمانی‌ها را برانگیخته است بخصوص این که پس از آن که فیات کرایسلر درخواست ملاقات وزیر حمل و نقل آلمان برای مذاکره در این موضوع را رد نمود.

گرازیانو دل ریو وزیر زیرساخت و حمل و نقل ایتالیا قول داده است که در خصوص مساله‌ی فیات کرایسلر با آلمانی ها همکاری کند. بر اساس قوانین اتحادیه‌ی اروپا، فیات کرایسلر موظف است تا خودروهایش را براساس استانداردهای کشور ایتالیا تنظیم کند چرا که آنجا محل تولید خودروها است.

دامنه‌ی رسوایی‌های تقلب خودروسازان در بحث آلایندگی خودروهای دیزلی ابعاد بسیار گسترده ای یافته است و مشخص نیست که چه زمانی به پایان خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات