مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۰ چهار مدل خودروی برقی معرفی می کند

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ چهار مدل خودروی برقی را به سبد محصولات خود اضافه کند که بر اساس مدل‌های کلاس سی و اس ساخته خواهند شد. برای اطلاع از جزئیات برنامه‌های مرسدس بنز با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اتوکار اخیرا گزارش داده است که مرسدس بنز در حال برنامه ریزی برای تولید چهار مدل خودروی برقی تا پایان این دهه یعنی سال ۲۰۲۰ است. احتمال دارد که از این چهار مدل، دو نمونه از آ‌ن‌ها سدان و دو نمونه‌ی دیگر شاسی‌بلند (SUV) باشند و همگی آن‌ها از مشخصه‌های ظاهری خاصی بهره خواهند برد تا بتوان الکتریکی بودن آن‌ها را از ظاهرشان نیز تشخیص داد.

مرسدس بنز

این چهار خودروی برقی در بخش‌های اساسی ساختار خود مانند ستون‌ها، سقف و پنجره با خواهران بنزینی‌ خود مشابه خواهند بود. دو سدان الکتریکی جدید به احتمال زیاد بر اساس دو مدل محبوب مرسدس بنز یعنی کلاس سی و کلاس اِس ساخته خواهند شد و دو شاسی‌بلند الکتریکی نیز براساس کراس‌اوور‌های کوچک و محبوب GLA و GLC  ساخته خواهند شد.

مرسدس بنز

مدلی که بر اساس کراس اوور GLA ساخته خواهد شد از پلتفرم MFA مرسدس بنز بهره خواهد برد که پیش از این در کلاس بی (B-Class) نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اما در سایر مدل‌ها از پلتفرم MFP استفاده خواهد شد که این پلتفرم به طور خاص برای خودروهای الکتریکی طراحی شده است. همگی این خودروهای الکتریکی به دنبال GLC سلول سوختی که سال آینده به بازار می‌آید، عرضه خواهند شد تا تکمیل کننده‌ی این بخش از تولیدات مرسدس بنز باشند.

با تولید شدن این مدل‌ها، مرسدس بنز به رقابت مستقیم با تسلا خواهد پرداخت، از طرفی آئودی نیز برنامه‌ای مشابه برای عرضه‌ی یک شاسی‌بلند الکتریکی تا سال ۲۰۱۸ را دارد.

مرسدس بنز

توماس وبر مدیر دفتر تحقیق و توسعه‌ی مرسدس بنز گفته است که مدل‌های الکتریکی جدید برای این که بتوانند برای مصرف کنندگان کاربردی باشند، باید دارای حداقل شعاع حرکتی معادل ۴۰۰ کیلومتر باشند. همچنین مرسدس بنز در حال کار روی سری موتورهای الکتریکی جدیدی است که دارای قدرت‌هایی از ۱۰۲ تا ۵۴۳ اسب بخار هستند.

مرسدس بنز

هنوز مشخص نیست که این مدل‌های الکتریکی که تماما در کشور آلمان تولید می‌شوند، به کدام بازار‌ها صادر خواهند شد. خودروهای الکتریکی مرسدس بنز در حالی عرضه خواهند شد که مسئولان کشور آلمان نیز قصد دارند تا برای خرید خودروهای برقی با قیمت زیر ۶۶ هزار دلار تسهیلات ویژه‌ای نظیر کمک هزینه را در نظر بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات