خودروی لوکس جدید بی‌ ام‌ و X7 در سال ۲۰۱۸ به بازار می‌ آید

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در تاریخ ۷ مارس ۲۰۱۶، کار در تمام کارخانه‌های شرکت بی‌ام‌و متوقف شد تا مراسم یکصدمین سال این شرکت در المپیاهال مونیخ برگزار شود. جدیداً نیز این شرکت دوباره به المپیاهال بازگشته است تا نود ‌و‌ششمین جلسه گروه بی‌ام‌و را برگزار کند. در این جلسه هرالد کروگر، مدیرعامل، برنامه‌های آینده ‌بی‌ام‌و را عنوان کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانند جلسه‌های دیگر از این قبیل، بی‌ام‌و اعلام کرد که در آینده گستره خودروهای تولیدی خود را افزایش خواهد داد و خودروهای جدیدی به زودی از کارخانه بیرون خواهد آمد.

مهمترین خبری که در این کنفرانس منتشر شد، تولید خودروی لوکس جدیدی از سوی این شرکت آلمانی بود. البته هیچ جزئیاتی از سوی کروگر منتشر نشد، اما احتمال می‌رود این خودروی جدید، سری۹ باشد که از مدت‌ها قبل پیش‌بینی درباره آن در جریان بود. خودروهای این سری اصالتاً همان خودروهای سری ۷ که محور بزرگتر دارند و در طراحی داخلی آن‌ها نیز تجدیدنظر انجام شده است هستند. سری۹ در‌واقع رقیب اصلی نسخه‌های کلاس S مرسدس با طول محور بزر‌تر است و از لحاظ رده‌بندی درست قبل از خودروی لوکس رولزرویس، Ghost، قرار دارد. این خودرو که از سال ۲۰۱۳ شایعات فراوانی را به خود اختصاص داده بود احتمال تا اواخر ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد.

خودرو دیگری که خبر تولید آن توسط بی‌ام‌و منتشر شد نیز مدتی بخش بزرگی از شایعات را به خود اختصاص داده بود. بی‌ام‌و X7 که به بزرگترین خودرو شاسی بلند (SUV) این کمپانی مبدل خواهد شد نیز در سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد. این خودرو توانایی حمل ۷ سرنشین را داراست. با وجود این می‌توان حدس زد که رقبای اصلی آن در آمریکا هستند. کادیلاک اسکالاد و لینکولن نویگیتور. با توجه به تاریخ تولید این خودرو احتمالاً بتوان طرح‌های مفهومی آن را در سال ۲۰۱۷ مشاهده کرد. احتمال  می‌رود این خودرو از لحاظ قطعات شباهت زیادی به SUV جدید شرکت رولزرویس، موسوم به کولینان، داشته باشد.

bmw x5

کروگر همچنین اضافه کرد که بی‌ام‌و قصد افزایش تولید در سری M و i را نیز دارد. او اطلاعات دیگری را بیان نکرد اما انتظار می‌رود که نسخه سریعتر M7‌ و همچنین نسخه‌های بهبود یافته از X1، X3 و X7 را مشاهده کنیم. در مورد خودروهای الکتریکی این شرکت نیز احتمال می‌رود بی‌ام‌و نسخه بزرگتری از i3 را با نام i5 تولید کند.

سری ۵ BMW

در جلسه برگزار شده در مونیخ قسمتی هم به تکنولوژی‌های جدید اختصاص داده شده بود. بنا به ‌تایید مدیران بی‌ام‌و ، تکنولوژی هایی همچون، سیستم ارتباط بهبود یافته، هوش مصنوعی، و سیستم رانندگی خودران، به زودی در محصولات این شرکت استفاده خواهند شد.

اهمیت موضوع چیست؟

آن‌گونه که به نظر می‌آید، بی‌ام‌و نقشه‌های بزرگی را برای توسعه خود تا انتهای این دهه دارد. دستاورد‌های اخیر آن نیز منابع مالی لازم را برای سرمایه‌گذاری برای برنامه‌های آینده شرکت فراهم می‌کند. به عنوان نمونه در سال ۲۰۱۵ بی‌ام‌و با پیشرفت ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل، مبلغ ۱۰۴.۹۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. سودخالص این درآمد نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال پیشین، به ۷.۳ میلیارد دلار رسیده است. در انتهای سال ۲۰۱۵ نقدینگی این شرکت با بالاترین میزان در میان خودروسازان اروپایی، ۱۲.۵۵ میلیون دلار بوده است.

بدون شک این موفقیت‌ها به راحتی می‌توانند هزینه‌های لازم برای توسعه شرکت در آینده را تأمین کنند.

علاوه بر این، توسعه تنوع محصولات این شرکت نه تنها این شانس را برای بی‌ام‌و فراهم می‌آورد که تجربه خود را در تولید خودروهای لوکس گسترش دهد، بلکه این شرکت را قدمی به سمت تولید بهترین خودروها، در تمام کلاس‌ها و رده‌ها، نزدیک می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات