تویوتا برای رقابت با AMG و M Power دست به کار می شود

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تقریبا مدت زیادی از فعالیت تویوتا در زمینه خودروهای اسپرت می گذرد و این مسئله باعث شده که این شرکت به فکر راهکاری همیشگی در این بخش از خودروسازی باشد. تویوتا قصد تولید بخشی جدید با هدف تولید خودروهای قدرتمند برای رقابت با AMG و M Power است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تتسویا تادا، سر‌مهندس تیم تولید تویوتا مدل GT86 در اظهار نظری از هدف شخصی خود در دوران کاریش می‌گوید: "مایلم تویوتا مانند شرکت‌های مرسدس بنز و بی‌ام‌و دارای بخش مخصوص خودرو‌های اسپرت با کارایی بالاتر باشد."

تویوتا برای باقی ماندن در رقابت با بزرگان این صنعت، باید مانند آنها بخش AMG و M مخصوص به خود را تاسیس کند و با ثبت آن به عنوان برند (همانند لکسوس) به تولید محصولاتی متفاوت و اسپرت‌تر از حال حاضر اقدام کند.

به‌غیر از مدل GT86، امروزه تویوتا هیچ خودروی هیجان انگیز دیگری تولید نمی‌کند. روزهای خوب گذشته که تویوتا در آن مدل‌های سوپرا، سیلیکا و MR2 را تولید می‌کرد، خیلی وقت است که به تاریخ پیوسته است. اما اگر سرمهندس تیم تولیدی مدل GT86 به همین منوال پیش برود، تویوتا می‌تواند به زودی در کنار AMG مرسدس بنز و M Power شرکت بی‌ام‌و بخش جدایی از خودروهای اسپرت با کارایی بالا داشته باشد.

تادا در مصاحبه‌ای که با مجله‌ی استرالیایی CarAdvice انجام داده است گفت:

وظیفه‌ی من قانع کردن مدیران ارشد تویوتا برای تاسیس بخش اسپرت است. بی‌ام‌و دارای بخش M و مرسدس بنز نیز سری خودروهای اسپرت AMG را دارد. آئودی هم که خودروها سری Quattro را برای عرضه در اختیار دارد؛ رقبای ما مدل‌های متنوعی از خودروهای اسپرت را ارایه می‌کنند. من نیز مایلیم با برند تویوتا مدل‌های متنوعی در بازار ببینم.

تویوتا در حال حاضر بخشی مخصوص خودروهای شاسی بلند جان‌سخت، با نام TRD را در اختیار دارد. خودروهای این بخش عموماً در آمریکا تولید شده و در همانجا نیز به فروش می‌رسند اما در کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس نیز محبوبیتی ویژه‌ای دارند. اما تتسویا تادا ایده‌ای دیگر دارد. وی می‌گوید با استفاده از فناوری‌ تیم‌های مسابقات Gazoo که نسخه‌ی مسابقه‌ای لکسوس LFA را ساخته‌اند، باید در تولید خودروهای اسپرت با برند تویوتا فعالیت کرد. ( مسابقات Gazoo یا Gazoo Racing به مسابقات مخصوصی گفته می‌شود که تمامی شرکت کننده‌های آن از خودروهای لکسوس و تویوتا برای رقابت استفاده می‌کنند. هر تیم خودروی خود را ساخته و تحت قوانین این مسابقه به رقابت می‌پردازند. به این سری مسابقات Lexus Racing نیز گفته می‌شود. به تازگی تویوتا این مسابقات و تیم‌ها را به شکل یک مجموعه به خود اضافه کرده است)

در ادامه تادا می‌گوید:

در قدیم رابطه‌ی بی‌ام‌و با بخش M همانند رابطه‌ی فعلی تویوتا با بخش Gazoo Racing بود و این یک رابطه‌ در قالب یک بدن نبود، این دو کاملاً از هم جدا بودند. اما با گذشت زمان و نیاز بازار با هم تلفیق شدند. آرزوی من هم این است تویوتا در تلاشی مستمر بالاخره روزی همراه با Gazoo به یک واحد تبدیل شوند.

در حال حاضر تقریباً مسابقات Gazoo در هر رده‌ای از رالی تا خودروهای GT، مسابقات استقامت و نسکار در سراسر جهان برگزار می‌شود. این کار باعث می‌شود تیم‌های مسابقه‌ای تکنولوژی‌هایشان را جهت استفاده در خودرو‌های شهری، به داخل بخشی از خود شرکت تویوتا آورده تا از آن‌ها برای ساخت سوپراسپرت و برگرداندن ذهنیت مردم نسبت به تویوتا استفاده کرد.

در چند سال اخیر به علت فقدان اتومبیل اسپرت واقعی از تویوتا بسیاری این شرکت را «خودروسازی برای افراد پیر» خطاب می‌کنند اما در اظهار نظر جدید رییس شرکت تویوتا، آکیو تویودا، به طور واضح گفته شد که این بی‌هیجانی در تولید خودروهای این شرکت کنار گذاشته خواهد شد و در اتحاد با تتسویا تادا جنبه‌های جدید و اسپرتی به محصولات تویوتا اضافه خواهد شد و با تغییر فرهنگ، این شرکت به سمت تولید خودروهای اسپرت جدید روی آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات