موتورسیکلتی رویایی بر پایه بی ام و S1000 RR

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
برادران فرانسوی Praem برای نشان دادن عشق و علاقه‌ی خود به موتور‌سیکلت‌ها تصمیم به تولید موتوری دست‌ساز بر پایه‌ی بی‌ام‌و S1000RR گرفتند؛ با توجه به تصاویر منتشر شده، نتیجه‌ی کار آن‌ها فوق‌العاده است. با زومیت همراه باشید تا بیشتر با این اثر هنری آشنا شوید.
تبلیغات

بی‌ام‌و S1000RR با دو مشخصه بین عاشقان موتورسیکلت‌ها شناخته ‌می‌شود؛ مدلی با طراحی هنری و جسورانه و همچنین یکی از سریع‌ترین موتور‌سیکلت‌های تولیدی جهان. این موتورسیکلت سریع‌ترین محصول تولیدی بی‌ام‌و تا به امروز است و برای این شرکت افتخار آفرینی‌های بسیاری در پیست‌ها و مسابقات مختلف به ارمغان آورده است.

این موتورسیکلت با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی به حجم یک لیتر، ۲۰۰ اسب‌ بخار توان تولید ‌می‌کند که با توجه به وزن بسیار کم ۲۰۸ کیلو‌گرمی‌ خود، شتاب‌گیری‌های اولیه و ثانویه‌ی بسیار سریعی دارد.

حال شرکت کوچک Praem که به ساخت موتور‌سیکلت‌های دست‌ساز بر اساس سفارش مشتری می‌پردازد، می‌خواهد تاریخچه‌ی پر افتخار این ‌موتورسیکلت را به مرحله‌ی بالاتری ارتقاء دهد. این شرکت با ارائه‌ی پیشنهادی به قسمت موتور‌سیکلت بی‌ام‌و از آن‌ها خواست تا با در اختیار قرار دادن نمونه‌ای از S1000RR، آن را تبدیل به موتورسیکلتی کنند که موتورهای مسابقه‌ای را برای همیشه تغییر داد.

این موتورسیکلت که از مدل‌های مسابقات استقامتِ ۶ تا ۲۴ ساعته که در پیست سوزاکا ژاپن در دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی برگزار می‌شده الهام گرفته شده است، ظاهری کلاسیک و باطنی بسیار مدرن و قدرتمند دارد.

نتیجه‌ی این پروژه و همکاری بسیار رضایت‌بخش به نظر می‌رسد؛ با برداشتن تمامی پنل‌های بدنه و طراحی و مهندسی دوباره‌ی آن‌ها، این برادران توانستند به محصولی با وزن کمتر دست پیدا کنند. این پنل‌های دست‌ساز و بادگیر بسیار بزرگ جلو در مسابقات استقامت، بسیار مفید است؛ زیرا هر‌ چه وزن موتور‌سیکلت کمتر باشد، ثبات بیشتر، خستگی کمتر برای راننده، مصرف سوخت پایین‌تر و قابلیت کنترل بهتر در پیچ‌ها را به ارمغان خواهد آورد. البته با استفاده از صدا ‌خفه‌کن جدیدی که برای تولید صدای موتورسیکلت‌های کلاسیک در این مدل استفاده شده، چند اسب بخار به قدرت موتور به علت خروج سریع‌تر گازها، اضافه شده است.

رنگ‌آمیزی بدنه نیز با الهام‌گیری از اولین پروژه‌ی خودروی‌های هنری بی‌ام‌و که هنرمندی به نام الکساندر کالدر بر روی مدل BMW 3.0 CSL در سال 1974 انجام داده بود، نقاشی شده است.

با دیدن تصاویر و دقت زیاد به جزئیات، به ریزه‌کاری‌های استادانه‌ای که در این موتورسیکلت به کار رفته است، پی خواهید برد. متاسفانه این مدل برای فروش عرضه نخواهد شد، اما تیم موتورسیکلت بی‌ام‌و و برادران Praem از آن به عنوان یکی از جذابیت‌های کاری خود استفاده کرده و آن را به نقاط مختلف جهان برده و در معرض نمایش قرار می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات