فولکس واگن نتایج تحقیقات رسوایی دیزل را منتشر نخواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فولکس واگن تلاش زیادی برای حل بحران رسوایی دیزل انجام می‌دهد و چند موسسه‌ی حقوقی را نیز مسئول تحقیقات در این زمینه کرده است. با این حال این شرکت اخیرا اعلام کرده قصد انتشار نتایج تحقیقات خود را ندارد و آن‌ها را به صورت محرمانه نگه خواهد داشت، زیرا در روند حل مشکلات تاثیر منفی خواهد گذاشت.
تبلیغات

وکلای فولکس واگن علت عدم انتشار نتایج تحقیقات رسوایی دیزل را ریسک بالا و مخاطرات آن می‌دانند. فولکس واگن دیگر گزارشی موقت را درباره تحقیقات و بازرسی های دیزلی که توسط شرکت حقوقی جوناس دی (Jonas Day) تولید شده‌اند، منتشر نخواهد کرد. این خودروساز آلمانی طی بیانیه‌ای علت عدم انتشار اطلاعات را «مخاطرات غیرقابل پذیرش» خوانده است. این در حالی است که پیش‌تر عنوان شده بود که اسناد مذکور را تا انتهای ماه آوریل منتشر خواهد کرد. دو شرکت حقوقی مشاور فولکس واگن به آن توصیه کرده‌اند که انتشار داده‌ها می‌تواند تاثیر منفی زیادی روی مذاکرات این خودروساز با وزارت دادگستری آمریکا بگذارد.

بنا به گفته‌ی فولکس‌واگن، این شرکت برای حل بحران حاضر باید مذاکرات خود با ادارات مختلف ایالات متحده اعم از آژانس حفاظت محیط زیست، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا، کمیسیون تجارت فدرال، ۵۰ دادستانی ایالت‌های مختلف و وزارت دادگستری را در بالاترین حد محرمانگی نگه دارد. پول هم نقش مهمی را ایفا می‌کند چرا که اطلاعات این گزارش می‌تواند اعتبار مالی فولکس واگن را تحت تاثیر زیادی قرار دهد و روند مثبت مذاکرات را تخریب کند. هم‌چنین این شرکت نگران این امر است که کارگرانی که هنوز با موسسه‌ی حقوقی Jonas Day مصاحبه نداشته‌اند، صحبت‌ها خود را با توجه به گزارش اعلام شده، همگام کنند و از حقیقت فاصله بگیرند.

فولکس واگن شرکت جوناس دی را در اواخر سپتامبر ۲۰۱۵ موظف کرد تا تحقیقات خود را انجام دهد. تا به امروز این شرکت ۶۵ میلیون سند را جمع‌آوری کرده و در کنار آن به ۴۵۰ مصاحبه با کارکنان فولکس واگن پرداخته است. گزارش های اخیر به مسائلی که تا حدودی کاراگاهی شده اند، اشاره می‌کنند. چرا که فولکس واگن متهم است که از چندین کلمه رمز شده استفاده کرده است تا تقلب های مربوط به گازهای منتشر شده را پنهان کند. وکلای جوناس دی گمان نمی‌کنند که تا پایان سال ۲۰۱۶ بتوانند گزارش نهایی را ارایه دهند.

اواخر هفته قبل، شرکت فولکس واگن به توافقی با دادگاه دست یافت که خودروهای دیزلی که تحت تاثیر این مساله بودند از مشتریان خود در ایالات متحده خریداری کند و همچنین بودجه ای را برای پاکسازی محیط زیست در نظر بگیرد. این توافق می‌تواند میلیاردها دلار هزینه روی دست غول خودروسازی آلمان بگذارد. اعلام جزئیات نهایی این برنامه به ۲۱ ژوئن موکول شده است.

به هر حال تا زمانی که وزارت دادگستری و فولکس واگن به یک توافق نهایی دست پیدا کنند نباید انتظار داشت که به طور رسمی جزئیاتی درباره آنچه که رسوایی دیزلی لقب گرفته است، منتشر شود. این شرکت خودروسازی آلمانی پیش‌تر وعده داده بود تا گزارشی موقتی را درباره این تحقیقات در کنفرانس خبری سالانه خود که در ۱۰ مارس برگزار می‌شود، بیان کند. سپس فولکس واگن این تاریخ را به ۲۱ آوریل، زمانی که جلسه سهامداران برگزار می‌شود، به عقب انداخت. در آن زمان علت این تأخیر به خاطر سوال‌هایی که بی‌پاسخ باقی‌مانده‌‌اند، عنوان شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات