فولکس واگن از پیشرانه‌ جدید ۱.۵ لیتری توربوشارژ رونمایی کرد

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس واگن اخیرا از پیشرانه‌ی کم‌حجم و بهینه‌ی خود به همراه توربوشارژر رونمایی کرد که اولین عضو نسل آینده‌ی پیشرانه‌‌های غول خودروسازی جهان به حساب می‌آید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فولکس‌واگن از ۳۷ امین گردهمایی خودروسازان در وین استفاده کرد تا پیشرانه‌ی بنزینی توربوشارژ شده جدیدی را با نام EA211 معرفی کند. این پیشرانه که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به کار گرفته شود، اولین عضو از خانواده‌ی نسل آینده‌ی پیشرانه‌های بنزینی فولکس واگن است.

این پیشرانه‌ با کد EA211 و حجم ۱.۵ لیتر از یک توربوشارژر کوچک بهره می‌برد که به آن در تولید بیشتر گشتاور در دورهای موتور کمتر از ۱۳۰۰ دور بر دقیقه کمک می‌کند و هم‌چنین در کاهش مصرف سوخت پیشرانه نقش بسزایی ایفا می‌کند. توربوشارژر استفاده شده توسط فولکس‌واگن نیروی خود را از گاز‌های خروجی اگزوز تامین می‌کند و توربین آن نیز از هندسه‌ی متغیر بهره می‌برد. دیگر ویژگی‌های پیشرانه‌ی جدید فولکس‌واگن عبارتند از تزریق مستقیم سوخت، نسبت تراکم ۱۲.۵:۱، منیفولد اگزوز یکپارچه شده و فناوری غیر فعال‌سازی سیلندرها هستند. در ابتدا دو نسخه برای خرید در دسترس خواهد بود؛ نسخه‌ی ۱۲۹ اسب بخاری و نمونه‌ی قدرتمند‌تر ۱۳۴ اسب بخاری.

بازدهی ترمودینامیک نیز در این پیشرانه به لطف بسته شدن زودتر سوپاپ ورودی در چرخه میلر، بهبود پیدا کرده است. توربوشارژر این پیشرانه توانایی ایجاد دور بالای توربین و تامین فشار شارژ در سرعت‌های پایین را دارد که منجر به کاهش زمان پاسخ‌دهی پیشرانه می‌شود. طبق ادعای فولکس واگن، پیشرانه‌ی جدید این شرکت نسبت به نمونه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژ فعلی، ۳۵ درصد سریع‌تر به حداکثر توان خود می‌رسد.

فولکس‌واگن در EA211 نسل چهارم سیستم تزریق مستقیم خود را به برای اولین بار به کار خواهد برد. سیستمی که برای افزایش فشار تزریق به ۳۵۰ بار بهینه شده است. این امر موجب بهینه شدن فرمولاسیون ترکیب سوخت و هوا شده و میزان ذرات را در گاز خروجی پیشرانه به طور قابل توجهی کاهش داده است. قطر سوزن انژکتورها نیز به ۶ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است که منجر به بهبود جاسازی در محفظه احتراق و کاهش دما در صفحات انژکتورها می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات